Zoetermeer

×

indebuurt categorieën

Meer indebuurt

Service

Jacob (53) bedacht briljant idee voor zijn bedrijf: ‘De keukens vliegen de deur uit’

Aangeboden door Visa 11 augustus 2020

Een nieuwe knop op zijn site en een klein beetje promotie via sociale media. Dat was alle aandacht die Zoetermeerder Jacob de Boer besteedde aan de mogelijkheid om digitaal advies te krijgen over een nieuwe keuken, zodat je niet meer naar keukenbedrijven toe hoeft. Dat bleek een schot in de roos. “Zoveel interesse had ik niet zien aankomen.”

Iedereen die wel eens een nieuwe keuken heeft gekocht, herkent het: de tijdrovende bezoekjes aan de keukenleverancier. Soms moet je er wel drie keer naartoe, nog even los van het eventuele vergelijken bij verschillende bedrijven. En dat in je vrije weekend, omdat je doordeweeks moet werken. Dat is nu dus verleden tijd. Dankzij de Zoetermeerse ondernemer Jacob, eigenaar van De Boer Maatwerk in Keukens, hoef je alleen nog maar plaats te nemen achter je laptop.

Kans

Jacob bedacht de vernieuwing afgelopen voorjaar, tijdens een brainstormsessie met medewerkers. “Doordat iedereen plotseling thuis zat, zag ik een kans. Mensen gingen nadenken over het opknappen van hun huis. We kennen allemaal nog de berichten en beelden van drukte bij de bouwmarkten. Toen dacht ik: hoe handig zou het zijn als mensen thuis advies voor een nieuwe keuken kunnen krijgen? We hebben een knop op de website gezet om advies aan te vragen, een berichtje online gezet en dat was het. Wat er vervolgens gebeurde had ik niet zien aankomen. Ik had er wel een goed gevoel over, maar zóveel interesse… Het was een schot in de roos.”

Facebookbericht Maatwerk in Keukens
Het bericht dat Jacob eind maart op Facebook zette. (Beeld: Maatwerk in Keukens)

Live ontwerp

Het idee werkt simpel. Het enige wat je zelf hoeft te doen, is een foto van je huidige keuken (of de plek waar die moet komen) op te sturen en (als je die hebt) een plattegrond. “We hebben een fantastische interieurontwerpster, die alles live voor je ontwerpt. Je zit gewoon naar je scherm te kijken en ziet je nieuwe keuken eruit komt te zien.”

Eigen werkplaats

Volgens Jacob is een goede uitvoering van het ontwerp minstens zo belangrijk. “We maken zoveel mogelijk zelf, in onze eigen werkplaats. Daardoor weten we zeker dat we goede kwaliteit kunnen leveren. We maken trouwens nog veel meer dan keukens. Wil iemand ook een mooi bad- of tv-meubel? Geen probleem. We zijn ook actief op de zakelijke markt. Zo verzorgen we voor bedrijven de inrichting van hun bedrijfspand.”

De werkplaats van Maatwerk in Keukens wordt van alles met de hand gemaakt. (Beeld: Maatwerk in Keukens)
De werkplaats van Maatwerk in Keukens wordt van alles met de hand gemaakt. (Beeld: Maatwerk in Keukens)
De werkplaats van Maatwerk in Keukens wordt van alles met de hand gemaakt. (Beeld: Maatwerk in Keukens)
De werkplaats van Maatwerk in Keukens wordt van alles met de hand gemaakt. (Beeld: Maatwerk in Keukens)

Timing

Volgens Jacob is de timing van de introductie de belangrijkste reden van het succes. “Bijna iedereen werkt door corona de afgelopen maanden thuis en doet dat nog steeds. Digitaal advies betekent dat je gewoon thuis kunt blijven. Je hoeft alleen maar een uurtje even niet bereikbaar zijn voor je collega’s. Dat lukt vaak wel.”

“Digitaal keukenadvies is voor sommige mensen nog steeds onvoorstelbaar, maar het is helemaal niet onmogelijk of gek. Dat het moeilijk voor te stellen is? Tja… Twintig jaar geleden had ook niemand verwacht dat iedereen een mobiele telefoon zou hebben en dat je daarmee zelfs zou kunnen betalen.”

Een door Maatwerk in Keukens ontworpen en gemaakte keuken. (Beeld: Etienne Oldeman Photography)
Een door Maatwerk in Keukens ontworpen en gemaakte keuken. (Beeld: Etienne Oldeman Photography)
Een door Maatwerk in Keukens ontworpen en gemaakte keuken. (Beeld: Etienne Oldeman Photography)

Vernieuwende ondernemers opgelet!

Ben jij ook ondernemer en heb je je bedrijf – net als Jacob – opnieuw uitgevonden? Dan heb je geluk! Visa is een actie gestart om innovatieve ondernemers te ondersteunen. Je kunt jouw idee insturen via deze website. Uit alle inzendingen selecteert Visa vijftien winnaars. Iedere winnaar krijgt een advertentiecampagne t.w.v. €2.000,- op Facebook en/of Instagram om zijn bedrijf te promoten. De tweede prijs is ook niet mis: vijftien ondernemers krijgen een online workshop van een retailspecialist. Ben jij geen ondernemer maar ken je wel iemand waarvan je zegt: die moet hier écht aan meedoen? Stuur hem of haar dan dit artikel door!


Deze bijdrage wordt je aangeboden door Visa. Meer over Visa ontdekken?

adv.