Emma (19) timmert met duizenden volgers lekker aan de weg als fashionblogger en fitgirl

Door Sylvia Vos 13 maart 2018

Emma Verschure is 19 jaar en studeert belastingrecht. Tijdens haar stage helpt ze momenteel mensen bij hun belastingaangifte. Maar dat is niet waar de meeste mensen haar van kennen. De meeste mensen kennen Emma als modeblogger en fitgirl op Instagram, want als LuxeLifeLover timmert Emma aardig aan de weg. 

Haar Instagram LuxeLifeLover zit op ruim 6000 volgers. En de Instagram waar ze in eerste instantie mee startte, LuxeLifeLoverWorld over mensen uit de hele wereld, zit op ruim 23.000 volgers. En over samenwerkingen met bedrijven hoeft ze niet te klagen. Emma weet duidelijk waar ze mee bezig is op sociale media. Niet voor niets staat de postbode regelmatig voor de deur met weer een pakketje voor Emma. Een product, om uit te proberen.

Iets met haarstiekjes

Eigenlijk begon het allemaal twee jaar geleden, vertelt Emma, met een slechte kennis van de Engelse taal. “Twee jaar geleden slaagde ik voor mijn vwo-examen. Maar mijn Engels was niet zo best en daar wilde ik beter in worden. Toen ben ik gestart met bloggen in het Engels. De eerste ging over haarelastiekjes die er niet uitzagen volgens mij. Ik heb het niet bewaard, dat was niet zo best, als je dat nu terug zou lezen.”

Liefdesverklaringen en naaktfoto’s

Maar zo begon het wel. En de aanhouder wint, dus Emma kreeg snel door hoe het werkte in de wereld van blogs en sociale media. Het zijn vooral haar Instagram-accounts die het goed doen. Maar wat nou werkelijk de sleutel tot haar succes is, weet ze eigenlijk niet zo goed. Of ze is te bescheiden om het te zeggen: “Ik doe gewoon wat ik zelf denk dat goed is, of leuk is. Maar het is wel een beetje veranderd. De eerste posts die ik deed waren heel onpersoonlijk. Ik heb wel geleerd dat dat niet werkt. Mensen moeten wel het gevoel krijgen dat ze je een beetje kennen door wat ze zien.”

En dus liet Emma meer van zichzelf zien. En kwam erachter dat dat ook nadelen heeft. Liefdesverklaringen kwamen haar kant op, dat was nog niet zo erg, maar ook ongevraagde naaktfoto’s belanden in haar mailbox. “Dat is erg joh, wat ze soms sturen!” Emma wuift zorgen daarover lachend weg. “Welnee joh, die gooi ik gewoon weg.”

€100,- in de pocket

Dankzij haar succes online, wordt Emma steeds meer benaderd door bedrijven of ze wil ‘samenwerken’. Die samenwerking houdt dan in dat het bedrijf een artikel opstuurt en Emma het uitprobeert en erover schrijft of post. Zoals L’Oreal Paris en Herbalife. Daar verdient ze geen geld mee. Nog niet. Ik zeg ook gewoon eerlijk wat ik ervan vind en ik laat altijd weten als ik iets gekregen heb van een bedrijf, zodat dat duidelijk is.”

€100,-, dat is wat Emma tot nu toe met haar succes verdiende. En dat was met de BN’er-Instagram. “Ik kreeg ineens berichten van mensen of ik hun foto wilde delen. Toen dacht ik op een gegeven moment: ja wacht eens even. ‘Is goed, vijf euro’, zei ik toen. Dus toen kreeg ik een beetje geld.” Verder staat Emma voor haar inkomsten ‘gewoon’ bij de Albert Heijn achter de balie.

Mailtje uit de USA

De nieuwste samenwerking die Emma heeft is wel weer een spannende, vertelt ze. “Ik kreeg ineens een bericht van de University of Southern California. Ze hebben een app ontwikkeld, waarmee je van een kledingstuk in een bepaalde stijl het internet af kan zoeken naar meer exemplaren. Dat gaat me heel veel tijd schelen, dus dat vind ik wel leuk. Maar hoe ze nou aan mijn naam gekomen zijn…?”

Rijk worden is ook niet het doel dat Emma hoopt te bereiken met haar online succes. Ze kijkt vooral naar voorbeelden in New York, zoals  Fashionblogger Style it with trix. Ik wil gewoon mensen inspireren met wat ik doe. Dat is het eigenlijk, dat vind ik heel erg leuk. In het Nederlands én in het Engels, dat is echt veel beter geworden hierdoor.”

Dat laatste, beter worden in Engels, heeft Emma dus vast bereikt. Je laten inspireren en daarmee zorgen dan Emma haar doel bereikt? Dat doe je hier en hier.

Woerdenaar van de Week

Vind jij dat iemand in je omgeving Woerdenaar van de week zou moeten zijn. Laat ons weten wie dat is en waarom. Dat kan hier. Zoals bijvoorbeeld Doreth, die haar persoonlijke verhaal vertelde over de reden dat ze teamcaptain van Team Appeltaart is deze mei tijdens ‘De 24 uur’. 

Doreth van Velzen
Woerdenaar van de Week

Doreth is captain van ‘team Appeltaart’ tijdens ‘De 24 uur’: ‘Er wordt ook gewoon veel gelachen’

Tientallen Woerdenaren zijn deze dagen bezig met voorbereidingen voor De 24 uur van Woerden,...
Sylvia Vos - Geplaatst op 27 februari 2018
Foutje gezien?

Lees mee en reageer!

Reactie