Vlaardingen

×

indebuurt categorieën

Meer indebuurt

Service

Groentespeciaalzaak Passion startte met bezorgen: ‘We maakten een enorme groeispurt’

Aangeboden door Visa 9 augustus 2020

Arjen Keijzer zit bijna drie jaar op het Liesveld met groentespeciaalzaak Passion. En passie voor het vak, dat heeft hij. Door de coronacrisis had hij het drukker dan ooit en heeft de zaak er veel klanten bijgekregen. Arjen vertelt er alles over.

“Ik kan mij nog goed herinneren dat ik bij mijn opa in de groentewinkel stond, ook hier in Vlaardingen. Daar is ook mijn liefde voor het vak begonnen,” vertelt Arjen. “Op een gegeven moment was het tijd voor mijn opa om met pensioen te gaan. Hij sloot de winkel en mijn vader, die daar toen ook werkte, ging ergens anders aan de slag. Net als ik.”

Tekst gaat verder onder de foto

Foto: indebuurt Vlaardingen

Een eigen winkel

Toen het pand aan het Veerplein vrij kwam besloten Arjen en zijn vader de kans te wagen: ze begonnen een eigen groentezaak en Arjen werd de eigenaar. Toch doen ze het allemaal samen. Ajen: “Zonder hem had ik dit allemaal niet voor elkaar kunnen krijgen.”

Hamsteren van groente en fruit

Zodra de coronacrisis uitbrak werd het drukker en drukker bij Passion. Arjen vertelt: “De markt stopte er vrij abrupt mee waardoor een groot deel van onze concurrentie wegviel. Daar kwam bij dat de eerste weken mensen massaal begonnen te hamsteren. Niet alleen wc-papier, haha! Groenten en fruit gingen met pallets de deur uit. Dat was echt bizar.”

Tekst gaat verder onder de foto’s.

Foto: indebuurt
Foto: indebuurt

Een stukje extra service

Toch waren er ook een hoop mensen die niet naar de winkel kwamen. Bijvoorbeeld ouderen, of mensen die binnen de risicogroep vallen. “Een aantal vaste klanten belden naar de winkel. Of we geen groente en fruit aan huis konden brengen. Tja, die laat je niet in de kou staan natuurlijk. Ik zag het als een stukje service. Dus toen zijn we daarmee begonnen.”

‘Je laat mensen niet in de kou staan’

Wat begon met het bezorgen van groente en fruit aan een aantal vaste klanten, groeide snel uit tot een echte bezorgservice. Nadat Arjen het op Social Media plaatste, stroomden de bestellingen binnen. “We maakten een enorme groeispurt. Ook steeds meer nieuwe klanten bestelden bij ons, wat natuurlijk heel waardevol is. De bezorging deden we helemaal contactloos, ook het betalen kon contactloos via creditcards als Visa.”

Tekst gaat verder onder de foto.

Arjen met zijn bezorgbus.
Foto: indebuurt Vlaardingen

Waardering

Het meest bijzondere vond Arjen de reacties die ze kregen. “We kregen bedankjes van klanten. En soms zelfs presentjes! Je merkte echt dat we waardering kregen. En nog steeds. Dat vind ik mooi.”

Een rij voor de winkel

Sinds de markten weer in het centrum zijn, is de gekte bij Passion iets afgenomen. Toch merkt Arjen dat hij nog steeds meer klanten heeft dan voor de coronacrisis. “Met de 1,5-meter-maatregel kunnen er natuurlijk maar een beperkt aantal mensen naar binnen. De eerste keer dat er een enorme rij stond voor de zaak, vond ik dat heel bizar. De Albert Heijn zit natuurlijk tegenover ons. Ja, ik kan zeggen dat ik trots ben op wat we tot nu toe bereikt hebben.”

Stuur jouw vernieuwende idee in!

Ben jij ook ondernemer en heb je je bedrijf – net als Groentespeciaalzaak Passion – opnieuw uitgevonden? Dan heb je geluk! Visa is een actie gestart om innovatieve ondernemers te ondersteunen. Je kunt jouw idee insturen via deze website. Uit alle inzendingen selecteert Visa vijftien winnaars. Iedere winnaar krijgt een advertentiecampagne t.w.v. €2.000,- op Facebook en/of Instagram om zijn bedrijf te promoten. De tweede prijs is ook niet mis: vijftien ondernemers krijgen een online workshop van een retailspecialist. Enneh, ben jij geen ondernemer maar ken je wel iemand waarvan je zegt: die moet hier écht aan meedoen? Stuur hem of haar dan dit artikel door!



Deze bijdrage wordt je aangeboden door Visa. Meer over Visa ontdekken?

adv.