Marcella bedacht de enige echte Happy Soaps Express: ‘Het is in een sneltreinvaart gegaan’
Een zoektocht naar het ideale zeepje resulteerde in de verkoop van duurzame zeepbars. Voor Marcella van Eijsden van de Happy…
Al bijna 67 jaar komen er mensen van binnen en buiten Vlaardingen naar het Delta Hotel om te logeren, lekker te eten of te vergaderen. En dat is niet zo vreemd, want het team van het hotel is dag in dag uit bezig om ervoor te zorgen dat elke gast zich helemaal thuis voelt. “Iedereen die hier werkt denkt mee. En dat is wat het leuk maakt om hier te werken én om het Delta Hotel te bezoeken.”
Het begon in 1955 met vierentwintig hotelkamers en restaurant ‘Het Kraaiennest’. Inmiddels telt het Delta Hotel Vlaardingen eenentachtig hotelkamers, meerdere multifunctionele zalen, het drukbezochte Grand café Nautique en zelfs een escape room.
Niet alleen het hotel zelf, ook het aantal gasten is behoorlijk gegroeid in de afgelopen jaren. Volgens Commercieel Manager Kirsty Fijnheer-de Rooij is dat vooral te danken aan de enthousiaste werknemers. “Wij hebben het meest enthousiaste hospitality team van Nederland,” laat ze weten. “Het is geweldig om samen te werken met mensen die zó betrokken zijn met de gasten en elkaar.”
Het is geweldig om samen te werken met mensen die zó betrokken zijn met de gasten en elkaar
Zelf is Kirsty nog maar een paar maanden onderdeel van het team van het Delta Hotel. “Ik was helemaal niet op zoek naar een baan, maar toen ik een bericht van directeur Dirk Overbeeke tegenkwam op Linkedin, kon ik het niet laten om te reageren,” vertelt ze. “Dat bericht straalde zoveel humor en vreugde uit, dat ik er meteen wilde werken.”
Kirsty gaat verder: “Inmiddels snap ik helemaal waarom Dirk zo blij is met zijn baan, evenals de rest van het team van Delta Hotel. De medewerker staat hier echt op nummer één. Zij zijn degenen die onze gasten dagelijks spreken en meemaken en weten dan ook het beste wat zij nodig hebben. Bij een brainstormsessie over nieuwe ideeën komen zij dan ook als eerste aan het woord. En die sessies hebben we regelmatig, want we willen ons zoveel mogelijk blijven onderscheiden.”
Het Delta Hotel heeft dan ook geen moeite met het vinden van nieuwe medewerkers, zelfs niet in tijden van crisis. “Door de coronacrisis staan er weinig mensen meer te trappelen om in de horeca te werken, maar daar merken we hier niet veel van. Zo hadden we laatst weer een vacature voor een kok, die binnen een aantal dagen al vervuld was,” vertelt de Commercieel Manager. “Dit komt niet omdat we gouden bergen beloven als salaris, maar we hebben wel een uniek personeelsbeleid met veel secundaire arbeidsvoorwaarden waar heel veel mensen blij van worden.”
Zo is het bijvoorbeeld in de horeca niet ongebruikelijk om elk weekend en met alle feestdagen te werken. Bij het Delta Hotel wordt echter gewerkt met vierdaagse werkweken en daar hoeven de medewerkers niet op alle weekenden of feestdagen paraat te staan. Zodat zij ook nog tijd overhouden voor hun gezin, familie en vrienden. Ook is het bedrijf niet ziek van bonussen en is het dit jaar gestart met een ‘psycholoog van de zaak’.
Tekst gaat verder onder het Instagram bericht.
Kirsty: “Iedereen heeft het in deze ingewikkelde tijden wel eens moeilijk, zeker nu er ook weinig is om je weer aan op te laden. Natuurlijk kan men terecht bij HR of een andere collega, maar in sommige gevallen is er simpelweg een professioneel luisterend oor nodig. Een ‘psycholoog van de zaak’ houdt ons team gezond, zodat we het meest enthousiaste hospitality team van Nederland kunnen blijven.”
De bonussen, de vierdaagse werkweek, het luisterend oor, het mogen meedenken… Volgens Kirsty is dat allemaal de kern van al dat enthousiasme waar het team van het Delta Hotel van over lijkt te lopen. “Maar ook de wil om te onderscheiden,” vult zij aan. “Ons doel is altijd om onze gasten naar tevredenheid te helpen, maar ook om dat op onze eigen manier te doen. Daarom luisteren we goed naar waar de behoefte ligt en proberen we daar altijd op een zo uniek mogelijke manier aan te voldoen.”
Of het nu gaat om het verzorgen van een vergaderruimte voor bedrijven, het organiseren van een evenement, het kiezen van de gerechten op de menukaart van Grand Café Nautique, of het bieden van het unieke logeerervaring aan de gasten van het hotel: het Delta Hotel in Vlaardingen doet het allemaal net even anders. “Dat is precies de reden dat zoveel gasten ook weer terugkomen en we ook merken dat onze doelgroep steeds breder wordt,” aldus Kirsty.
In onze gids
Nu geopend
Nu geopend
Nu geopend
Populaire rubrieken