Hoe dan? Kevin en Nanne runnen een online kledingwinkel én marketingbureau ineen
Aangeboden door Qredits
Het begon allemaal op een feestje van gezamenlijke vrienden. “Nanne vroeg me of ik samen een online kledingwinkel wilde openen. Ik zei direct ‘ja’. Door de lockdowns hadden we tijd zat, en het leek me een mooi avontuur”, vertelt Kevin. Met de hulp van Qredits startten ze tijdens de coronapandemie het online kledingbedrijf Velocity. Al snel gingen de ondernemers ook steeds meer marketingactiviteiten uitvoeren, voor hun eigen webshop én voor andere bedrijven.
In de weekenden en avonduren zetten Nanne van Ginkel en Kevin Pol hun winkel op. “Het merk Velocity is sindsdien alleen maar gegroeid.”
Duurzame kleding
Velocity verkoopt uniseks hoodies en t-shirts. Het duo heeft expres gekozen voor een transparante leverancier zodat ze zeker weten dat al hun kleding duurzaam is. “De kwaliteit is heel goed en we verliezen het belang van de planeet niet uit het oog”, vertelt Kevin. Onder de naam Velocity Marketing voeren hij en zijn compagnon ook marketingtaken uit voor bedrijven zoals social media-beheer, online adverteren en websites bouwen. De kennis die ze daarmee opdoen, brengen ze direct in de praktijk voor hun eigen kledingmerk.
Hulp met ondernemen van Qredits
Om de start van hun webshop te realiseren, klopten de twee ondernemers voor een zakelijke lening aan bij Qredits. “We moesten natuurlijk de eerste kledinglijn inkopen en daar is geld voor nodig. Ik was toen nog student, dus een lening krijgen ging niet zomaar. Tot we met Qredits in gesprek mochten. Onze bedrijfsadviseur Martine had vertrouwen in onze plannen, maar gaf ook direct aan waar we nog mee aan de slag moesten. We kregen bijvoorbeeld handige templates waarmee we onze bedrijfsplannen verder kunnen uitwerken.”
Coaching voor starters
Maar bij krediet alleen hield de hulp van Qredits niet op. Kevin ging ook aan de slag met een coach. “Het ondernemen is compleet nieuw voor ons. De ondernemerscoaches van Qredits hebben allemaal veel ervaring en helpen je met veel aspecten van de bedrijfsvoering. Onze coach Walter adviseerde ons bijvoorbeeld aan de slag te gaan met een uitgebreid ondernemersplan Dat scheelde zóveel tijd en moeite. Een begroting goed uitwerken, de groei van het bedrijf monitoren, de kosten van de inkoop in kaart brengen: het zijn allemaal dingen waar we als starters nog helemaal niet aan hadden gedacht. Met dat plan en hulp van onze coach hadden we Velocity goed op orde, nog voor we begonnen te groeien.”
Betekenis Velocity
Het kledingmerk Velocity heeft inmiddels twee lijnen uitgebracht. “Bij een derde lijn willen we ook sweaters gaan verkopen”, vertelt Kevin. Ook voor het marketingbureau hebben de twee grote plannen. “We willen meer mensen aannemen. Het idee is dus zeker dat beide takken van het bedrijf flink gaan groeien”, vertelt hij. “Alle kleding van Velocity is bedrukt met het heelal. Het heelal is oneindig. Bovendien is er nog eindeloos veel te ontdekken over het heelal. Dat staat ook centraal bij Velocity: het onbekende najagen, jezelf ontdekken en jezelf uitdagen.”