Sluiting dreigt voor overlast gevende flitsbezorgers in binnenstad Utrecht: ‘Op bedrijventerreinen is plek’
Bezorgdiensten die razendsnel boodschappen leveren, openen aan de lopende band filialen in en rond het centrum van Utrecht. Maar de…
De soap rond de meest besproken voetgangersbrug van Nederland is eindelijk voorbij. De Moreelsebrug bij Utrecht Centraal krijgt trappen naar de perrons. Voor talloze reizigers die naar de Croeselaan of de Mariaplaats moeten, scheelt dat soms honderden meters omlopen.
De uitsparingen voor de trappen zitten er al, maar voor wie op de Moreelsebrug boven de perrons staat, is Utrecht Centraal tot op heden een onbereikbare droom. Na jarenlange discussie is er eindelijk sprake van een doorbraak: de gemeente heeft met Hoog Catharijne-eigenaar Klépierre en spoorbeheerder Prorail afgesproken om de de brug alsnog rechtstreeks met de bus-, tram-, en treinperrons te gaan verbinden.
Tot dusver wilde Klépierre graag dat alle reizigers vanuit de stationshal door Hoog Catharijne naar de binnenstad gaan. De bouw van trappen zou strijdig zijn met afspraken die al in 2008 gemaakt zijn: de nieuwe OV-terminal, de drukste van Nederland, zou via één route aansluiten op het nieuwe Hoog Catharijne.
Maar de Utrechtse gemeenteraad wil dat reizigers de perrons ook op een andere manier kunnen verlaten, vooral vanwege te toenemende drukte. Rond de trappen zijn al vele onderzoeken verricht en rechtszaken gevoerd. Klépierre is nu alsnog akkoord met de toekomstige komst van de trappen, bevestigt een woordvoerder van het bedrijf desgevraagd.
Lees meer hierover in het premiumartikel van het AD Utrechts Nieuwsblad.
In onze gids
Nu gesloten
Populaire rubrieken