Utrecht

×

indebuurt categorieën

Meer indebuurt

Service

Floors winkel SuperBra opende net voor de coronacrisis: ‘Zodra we hier doorheen zijn, gaan we knallen’

Door May-Anne Oltmans 27 maart 2020

Ze had zich de openingsmaand van haar lingeriezaak SuperBra toch behoorlijk anders voorgesteld, zo vertelt Floor van de Pavert (38) wanneer we haar bellen. Haar winkel, waar je keuze hebt uit maar liefst 96 verschillende beha-maten, opende op 7 maart aan de Amsterdamsestraatweg. “De eerste week ging heel goed, maar nu moeten we alle zeilen bijzetten om de coronacrisis als bedrijf te overleven. Dat is spannend.”

Floor opende haar eerste SuperBra-winkel eind 2016 in Rotterdam. De ondernemer geloofde sterk dat er behoefte was aan een lingeriewinkel waar je goed geholpen werd én altijd met de juiste behamaat de deur uit zou gaan. Zelf heeft Floor behamaat 60I, en ze merkte dat ze lang niet overal terecht kon voor goed passende beha’s. Dat bracht haar op het idee voor haar eigen bedrijf. “Bij SuperBra bieden we 96 maten aan. Daardoor slaagt 85 tot 90% van de mensen bij ons wél.”

Stad en land afreizen voor een goed zittende beha

De eerste week na de winkelopening op 7 maart kwamen er meteen veel klanten langs. Floor: “Er waren al wat coronamaatregelen genomen en wij letten zelf ook extra op. Toch kwamen er klanten uit het hele land over de vloer, wat ook al gebeurde bij de winkel in Rotterdam.” Toen de coronamaatregelen verder werden aangescherpt, zag ook Floor zich gedwongen stappen te nemen.

Tekst gaat verder onder de foto

Superbra
Foto: Naomi Modde

Aanwijzingen geven en voordoen hoe het moet

Een van die stappen omvat de aangepaste fitting die SuperBra doet om klanten te helpen bij het vinden van een beha in de juiste maat. “Normaal voelen we bij alle klanten aan de behaband en tillen we de cups even op, om te kijken hoe strak de beha zit. Daarnaast helpen we bij het aantrekken van de beha, om te zorgen dat de beugel goed zit.”

Nu het RIVM aanraadt om minstens anderhalve meter afstand te bewaren, geldt ook bij SuperBra een aangepast protocol. “De fitting gebeurt nu contactloos en we gaan niet bij de klant in het hokje staan. Nu is het een kwestie van heel geduldig aanwijzingen geven en voordoen hoe het moet. Een van onze medewerkers trok laatst zelfs haar eigen shirt omhoog om voor te doen hoe het moet.” Daarnaast wordt klanten verzocht bij binnenkomst hun handen te wassen, niet met contant geld te betalen en worden pashokjes, de pinautomaat en het koffiezetapparaat regelmatig ontsmet.

Online oproep aan klanten: koop vooral cadeaubonnen

De winkels van SuperBra zijn vooralsnog gewoon open, al merkt Floor dat het erg rustig is. Net als veel andere ondernemers heeft ook zij daarom een online oproep geplaatst om vooral cadeaubonnen te kopen. “Inmiddels hebben al flink wat mensen dat gedaan. Gelukkig maar, want het helpt echt ontzettend”, zegt Floor. “Daarnaast nemen verschillende klanten die eerder een beha hebben gekocht contact op om deze in een andere kleur bijbestellen.”

Tekst gaat verder onder de foto

Rekening houden met verschillende scenario’s

Voor ondernemers zijn het door de coronamaatregelen onzekere tijden. Hoe gaat Floor daarmee om? “Ik houd rekening met verschillende scenario’s en bekijk per scenario wat dat betekent voor de financiën”, vertelt ze. Voor zover mogelijk, plant Floor al weken vooruit. “Ik ben 33 weken zwanger en ga over drie weken met verlof. Al heb ik gelukkig een heel goed team waaraan ik veel kan overlaten!”

Een glazen bol heeft ze niet, maar toch durft Floor met optimisme naar de toekomst te kijken. “Na de opening van de winkel in Utrecht kregen we zoveel leuke reacties. Dat geeft mij heel veel hoop. Mijn ambitie is dat uiteindelijk iedere vrouw in Nederland een goed zittende beha heeft. Dat betekent dat we nog behoorlijk veel te doen hebben, maar ik heb er vertrouwen in dat we gewoon gaan knallen zodra we hier doorheen zijn gekomen!”

Ondernemer Uitgelicht

Om de week spreken we met een Utrechtse ondernemer. Ken jij een leuke ondernemer uit Utrecht? Laat het ons weten!

Merel Raab ondernemer uitgelicht werkgeluk

Carrièreswitch: Merel was advocaat en werkt nu als werkgelukdeskundige

Al op haar vijftiende wist Merel Raab (29) het zeker: ik word later advocaat. Ze ging rechten studer...

Desiré is weddingplanner: ‘Op iedere bruiloft moet ik wel even huilen’

Pierre (59) was CFO van Verkade en is nu directeur van Barbara Uitvaartverzorging

Astrid is seksuoloog: ‘Veel mensen hebben niet geleerd om over seks te praten’



Meer over SuperBra ontdekken?

SuperBra

winkelen

Gesloten11:00 - 18:00

Amsterdamsestraatweg 284, Utrecht

Bekijk meer:winkelen

adv.