7 x tips om je kapotte telefoon te redden volgens CallStars
Je mobiele telefoon. Of je 'm nu gebruikt voor muziek, social media, foto's óf het klassieke bellen en SMS'en: veel...
Vrouwenmodezaak Mima Mode opende nog niet zo lang geleden de nieuwe winkel op het Besterdplein. Met een gigantisch assortiment en zo’n 100.000 (!) likes op Facebook heeft de winkel zowel fysiek als online de allure van een grote keten. Maar niks van dat alles: achter het bedrijf zit de oer-Tilburgse Nancy Smetsers.
En de Nancy van nu is nog steeds de Nancy van zes jaar geleden. Toen begon ze met ‘kledingparty’s’: “Tja, ik was gewoon een huismoeder. Toen werden de kinderen groter en dan ga je toch wat bedenken. Dus ik kocht een hoop kleren en gaf kledingparty’s bij mensen thuis. Hup, honderd kledingstukken in de kofferbak en rijden maar.”
“Voor ik het wist zat ik elke dag in de auto. Dus ik dacht weet je wat: ik bouw mijn schuur in Tilburg-West om tot soort van winkel-aan-huis.” Nancy begint te lachen: “Dat mag dus helemaal niet, maar wist ik veel. Ze hadden me zo gevonden in ieder geval! Toen kwam ik een pandje tegen in de Hendrik de Keijserstraat en besloot ik dat maar te doen.”
Het duurde nog geen twaalf maanden voordat de eerste echte winkel van Mima al uit z’n voegen barstte. “Niet alleen de fysieke winkel, maar ook de webshop ging toen ineens keihard. Toen kwam ik een pand bij het Julianapark tegen, en hoewel ik eerst dacht dat dat veel te groot zou zijn, groeiden we daar ook weer redelijk snel uit.”
Foto loopt door onder de tekst.
Hoewel alles constant in een stijgende lijn leek te gaan, trof het coronavirus Nancy en haar bedrijf ook. De verhalen dat webshops plotseling overuren draaiden, gingen voor haar niet op. “Mensen gingen nergens heen toch? Als je de deur niet uitgaat, hoef je ook geen nieuwe kleding te kopen. Ja, wij hebben de coronacrisis ook gevoeld. Maar toen was het kiezen: gaan we achteruit hangen en afwachten óf investeren? Toen kwam deze optie op het Besterdplein. Ergens in juni kwam ik het tegen en twee weken later zitten we er al in.”
Van huismoeder naar succesvol ondernemer in een paar jaar. Dat moet wel zwaar zijn. “Weet je: natuurlijk is het hard werken. Maar het voelt ook weer niet als werk. Ik heb alleen maar fijne mensen om me heen. M’n moeder staat fulltime in de winkel, mijn kinderen helpen mee en verder zijn het allemaal vrienden van me. Dat maakt het allemaal een stuk minder zwaar. Dat is ook het grappige: we kijken elkaar weleens aan en dan staan we er versteld van hoe hard het is gegaan. Zelfs ikzelf! Nu runnen we, naar mijn mening, een van de best lopende dameszaken van Tilburg.”
Foto loopt door onder de tekst.
Maar hoe kan dat eigenlijk? Waarom willen al die vrouwen uit Tilburg en omstreken en vér daarbuiten hun spullen bij Mima halen? “Weet je, het hoeft niet allemaal exclusief te zijn. Je moet je doelgroep kennen. Maatje 34? Dat heeft bijna niemand, dus waarom zouden wij op die maten inzetten? Nee, wij hebben spullen voor de ‘normale’ vrouw. Maatje 46-48, dat is bij ons het populairst. Bovendien valt alles in de prijsklasse van €8,95 tot en met €39,95. Dus geen troep, maar ook geen onbetaalbare kleding. Dát is onze kracht.”
In onze gids
Populaire rubrieken