Sharaida’s winkel Hieppp heeft alles voor een onvergetelijk kinderfeestje
Aangeboden door Qredits
De op Curaçao geboren Rotterdamse Sharaida Paulina wist tijdens haar studie al dat ze graag een webshop wilde openen. De mogelijkheden van online ondernemen vindt ze prachtig. In 2009 startte ze daarom haar webshop Hieppp: dé online winkel voor feestartikelen en lifestyleproducten voor mama’s en papa’s van jonge kinderen. “Ik kan er eindeloos veel kanten mee op.”
Sharaida werkt al 13 jaar hard en met veel plezier aan haar webshop en zou niets anders meer willen. “In het begin had ik er nog een fulltime baan naast, maar de droom was altijd al om volledig te kunnen leven van de webshop”, vertelt ze. In 2018 maakte ze, mede dankzij een zakelijk krediet van Qredits, haar ondernemersdroom waar.
Eindeloze mogelijkheden
Sharaida vindt haar assortiment heel leuk om mee te werken. “Ik zocht naar een productcategorie waar je veel kanten mee op kan. En dat is het geval bij producten voor kinderen. Feestartikelen kun je bijvoorbeeld in allerlei thema’s opdelen zoals unicorn, nijntje of jungle. Bovendien is de wereld van feestartikelen voor kids behoorlijk trendgevoelig. Ook met lifestyleproducten is er veel mogelijk. Zo blijf ik mijn webshop continu ontwikkelen en vernieuwen. Ik houd de trends in de gaten en pas mijn inkoop erop aan.”
Investeren om te groeien
Toen ze in 2015 een lening afsloot om haar webshop uit te breiden, richtte Sharaida zich nog volledig op feestartikelen. “Maar ik wist dat ik het groter aan moest pakken als ik volledig van mijn bedrijf wilde leven. Daarvoor was een investering nodig.” Ze probeerde het eerst bij een grote bank, maar werd door hen al snel verwezen naar Qredits. “Mijn bedrijfsadviseur Liesbeth is een geweldig mens. Ik vond het spannend om geld te lenen, maar zij heeft al mijn zorgen weggenomen. Ze legde uit dat investeren nodig is om te groeien. Het was fijn om een adviseur te hebben die je jaren bijstaat.”
Ondernemen tijdens de coronacrisis
Met de ondersteuning van Qredits en het advies van Liesbeth op zak kon Sharaida harder gaan groeien met Hieppp. “Toen ben ik ook lifestyleartikelen gaan verkopen. Ik heb bijvoorbeeld mooie accessoires en decoratie voor de kinderkamer, maar ook allerlei producten om te bakken en koken met kinderen.” Hoewel de coronacrisis voor Sharaida moeilijk was – feestjes gingen immers niet meer door – kon ze ook toen rekenen op Liesbeth van Qredits. “ Qredits hielp met een overbruggingskrediet en kon ik er na die moeilijke periode weer vol tegenaan. Het heeft me heel erg geholpen.”
Hieppp als merk
Ondanks de economie nog instabiel is, denkt Sharaida voorzichtig aan de toekomst. “Het liefst wil ik Hieppp duidelijker gaan neerzetten als merk. Ik wil dat mensen de naam herkennen en weten dat ze hier de mooiste artikelen voor jonge kinderen vinden. Ook ontdek ik telkens weer een productcategorie die ik graag wil toevoegen aan het assortiment. Groeien doet mijn bedrijf zeker, in meerdere richtingen. Ik kijk uit naar wat er nog meer gaat komen.”