Rotterdam

×

indebuurt categorieën

Meer indebuurt

Service

Brabantse familiedistilleerderij komt ruim 400 horecazaken tegemoet

Aangeboden door JQ’s 23 juli 2020

Het was een harde klap, toen in maart de horeca totaal tot stilstand kwam. Ook voor JQ’s uit Tilburg, leverancier in gedistilleerde dranken, was het een flinke tik. Eigenaren én broers Jeroen en Floris Wassing dachten vooral in oplossingen: “We besloten horecazaken, waaronder in Rotterdam, juist te gaan helpen.”

“We zaten midden in een tasting bij een restaurant toen we hoorden dat de horeca voorlopig dichtging. In alle eerlijkheid dacht ik toen nog dat we het hadden over een weekje of drie”, vertelt Jeroen. “Maar na een tijdje moesten we toch kijken hoe we het best konden omgaan met deze nieuwe situatie.”

Impact

Waar sommige leveranciers ervoor kozen de hand op de knip te houden, heeft JQ’s gekozen om precies het tegenovergestelde te doen. Jeroen legt uit: “Op een gegeven moment kwam de heropening weer in zicht en gingen we in gesprek met klanten. Toen merkten we pas wat de impact is geweest en hoe hoog het water stond. Voor ons gevoel konden we niet anders dan kijken waar we onze klanten tegemoet konden komen. En dus gingen we op zoek naar een optie om ze te ondersteunen.

Gunfactor JQ’s

Ricky Spijkers is één van de horecaondernemers die is geholpen door JQ’s. Net voor de coronacrisis zou hij met ze in zee gaan. “Ze hebben een mooi assortiment, een goed verhaal en het zijn sympathieke ondernemers. Helaas kon ik na de verplichte sluiting niet meer de afgesproken hoeveelheden afnemen: die investering was te groot. Toen kwamen ze met het coronapakket op de proppen. Naast dat het een ontzettend scherpe deal was, kon ik ook nog eens later betalen. Het meedenken en het verplaatsen in de horeca-ondernemer geeft ze écht een grote gunfactor”, vertelt Ricky over de samenwerking.

Tekst loopt door onder de foto.

JQ's
Floris en Jeroen voor hun distilleerketels. Foto: indebuurt

Schrobbelèr

“We begrijpen best dat we met ons voorstel niet alle problemen van een horecazaak kunnen oplossen, maar we kunnen op deze manier wél proberen ons steentje bij te dragen”, zegt Floris. Dat steentje bijdragen kan nog beter dankzij de samenwerking met grote broer Schrobbelèr. Omdat JQ’s nog een relatief jonge speler in de alcoholbranche is, hebben de bedrijven de handen ineengeslagen. Jeroen: “We merkten al vrij snel dat het hard ging. Zij zijn al een stukje verder in de organisatie en op deze manier kunnen we ook andere horecazaken in Rotterdam helpen met een vergelijkbaar voorstel.”

Dutch aperitivo

Ook de introductie van het nieuwe zomerproduct, de Dutch aperitivo – een frisse aperitiefcocktail – is door de crisis helemaal naar de achtergrond verdwenen. “We hadden een aantal supervette events op de agenda staan om de wereld kennis te laten maken met de Dutch aperitivo. We hadden er zin in, want we hebben er meer dan anderhalf jaar aan gewerkt”, vertelt Jeroen. Floris voegt toe: “De events moeten nog even op zich laten wachten, maar wie weet drink je de cocktail binnenkort al in Rotterdam.”

Benieuwd geworden naar de producten van JQ’s? Neem dan vooral even een kijkje op hun Arraygloednieuwe website.


Deze bijdrage wordt je aangeboden door JQ’s. Meer over JQ’s ontdekken?

adv.