Nijmegen

×

indebuurt categorieën

Meer indebuurt

Service

5 x met deze tips houd je je lichaam fit tijdens de Vierdaagse

Aangeboden door Fysiotherapie Brakkenstein 11 juni 2019
Pagina 1 / 5
⟵ swipe swipe ⟶

Als je de Vierdaagse loopt is het van essentieel belang om goed voor je lichaam te zorgen. Vier dagen full-time wandelen is namelijk niet niks! De professionals van Fysiotherapie Brakkenstein geven vijf tips om jouw lichaam fit te houden tijdens de Vierdaagse!

Tip 1: train niet te hard

“Een goed begin is het halve werk! Maar je kunt ook té fanatiek zijn. Wij raden aan om je trainingsintensiteit in de laatste week voor de Vierdaagse te verminderen. Dit wordt in de topsport taperen genoemd. Je verbetert je conditie door steeds een beetje harder te trainen, maar een week voordat je moet presteren, doe je een stapje terug. Zo zorg je ervoor dat je lichaam voldoende oplaadt en optimaal van je toegenomen conditie profiteert!”



Deze bijdrage wordt je aangeboden door Fysiotherapie Brakkenstein. Meer over Fysiotherapie Brakkenstein ontdekken?

Fysiotherapie Brakkenstein

fysiotherapeuten

Vandaag gesloten

Kanunnik Boenenstraat 8, Nijmegen

Bekijk meer:fysiotherapeuten

Tip 2: bouw reserves op

“Eet de dag voor de start al gezonde eiwit- en koolhydraatrijke maaltijden. Dit zorgt ervoor dat je lichaam reserves opbouwt. Zo voorkom je dat je uitgeput raakt als de opgenomen energie uit de voeding die je op de dag zelf eet tekort schiet. Je wil het natuurlijk wel alle dagen volhouden!”



Deze bijdrage wordt je aangeboden door Fysiotherapie Brakkenstein. Meer over Fysiotherapie Brakkenstein ontdekken?

Fysiotherapie Brakkenstein

fysiotherapeuten

Vandaag gesloten

Kanunnik Boenenstraat 8, Nijmegen

Bekijk meer:fysiotherapeuten

Tip 3: voorkomen is beter dan genezen

“De kans is groot dat je tijdens het lopen milde spier- en peesklachten oploopt. Pezen houden er namelijk niet van om langdurig dezelfde belasting te ondergaan. Daarnaast kunnen er ook blaren rondom de voet ontstaan. Ook al zijn dit relatief kleine klachten: ze kunnen het lopen sterk belemmeren. Bij Fysiotherapie Brakkenstein hebben we bepaalde tape-technieken waarmee je de kans op dit soort klachten vermindert. Loop vooral eens binnen!”



Deze bijdrage wordt je aangeboden door Fysiotherapie Brakkenstein. Meer over Fysiotherapie Brakkenstein ontdekken?

Fysiotherapie Brakkenstein

fysiotherapeuten

Vandaag gesloten

Kanunnik Boenenstraat 8, Nijmegen

Bekijk meer:fysiotherapeuten

Tip 4: loop je eigen tempo!

“Het vinden van een tempo waar je je prettig bij voelt is één van de gouden tips van ervaren lopers. Dit betekent niet dat jouw tempo de hele dag hetzelfde hoeft te blijven. Als je tussendoor een maaltijd hebt gegeten, verplaatst het bloed zich van de spieren naar de organen. Hierdoor voel je je wat slapper en minder energiek. Loop daarom na het eten wat rustiger en geef je lichaam de tijd om het voedsel te verteren. Dan kun je daarna weer tempo verhogen naar eigen comfort.”



Deze bijdrage wordt je aangeboden door Fysiotherapie Brakkenstein. Meer over Fysiotherapie Brakkenstein ontdekken?

Fysiotherapie Brakkenstein

fysiotherapeuten

Vandaag gesloten

Kanunnik Boenenstraat 8, Nijmegen

Bekijk meer:fysiotherapeuten

Tip 5: geef je spieren de juiste verzorging

“Na het lopen heb je maar kort de tijd om je spieren te verzorgen voordat de volgende kilometers al weer voor de deur staan. Door middel van massages en koudwaterbaden zorg je ervoor dat je spieren sneller herstellen. Bij Fysiotherapie Brakkenstein houden we de hele week plekken vrij voor wandelaars om zich te laten masseren voor, tijdens of na het lopen. Klop dus gerust bij ons aan!”

 



Deze bijdrage wordt je aangeboden door Fysiotherapie Brakkenstein. Meer over Fysiotherapie Brakkenstein ontdekken?

Fysiotherapie Brakkenstein

fysiotherapeuten

Vandaag gesloten

Kanunnik Boenenstraat 8, Nijmegen

Bekijk meer:fysiotherapeuten

Pagina 1 / 5
⟵ swipe swipe ⟶

adv.