Dit betekent gastvrijheid voor de eigenaresse van Van der Valk Hotel Nijmegen-Lent

Aangeboden door Van der Valk Hotel Nijmegen-Lent 8 september 2019

Gastvrijheid, een term die vaak gebruikt wordt in de hotelwereld. Maar wat betekent het nou eigenlijk? Wij spraken Marije van der Valk, eigenaresse van Van der Valk Hotel in Nijmegen-Lent.

Ze speelde als klein meisje al receptioniste’tje’ met haar broer en zussen en schreef zich na de middelbare school blindelings in voor de Hogere Hotelschool in Den Haag. Althans, één twijfel moment ging eraan vooraf. “Ik hield van mode en zat in dubio of ik niet toch de opleiding mode management moest gaan volgen. Ik ging naar de open dag en mijn twijfel was direct weer weg. Nee, dat was niet de omgeving waar ik me in thuis voelde.”

Prachtig uitzicht

Sinds 1 juli 2016 is Marije van der Valk de directrice van het prachtige Van der Valk Hotel in Nijmegen-Lent. Ze verhuisde speciaal voor haar baan naar de stad. “Mijn roots liggen in Arnhem, maar ik vind het hier ontzettend leuk. Ik geniet volop van de stad en hou ervan om lekker uiteten te gaan, bijvoorbeeld bij Bistrobar Berlin. Ook fijn: ons hotel ligt op een fantastische locatie met een prachtig uitzicht. Als het mooi weer is, krijg ik direct een vakantiegevoel.”

Gastvrijheid kun je niet aanleren

Behalve een prachtig uitzicht, biedt het hotel ook veel gastvrijheid, vindt Marije. “Alle hotels en restaurants vinden dat natuurlijk, maar het is goed om je af te vragen of dat ook echt zo is. Gastvrijheid staat niet altijd bij iedereen op de eerste plaats. Hier vinden we dat een must. We nemen werknemers allereerst aan vanwege hun natuurlijke gastvrijheid, daarna kijken we naar hun vakinhoudelijke kwaliteiten. Waarom? Gastvrijheid kun je niet aanleren, dat heb je in je.”

Steeds een stapje voor

“We leggen de focus op de gasten en willen steeds een stapje voor zijn. In de bediening is dat bijvoorbeeld het opmerken van een glaasje cola dat bijna leeg is en bij de receptie gebeurt dat al bij binnenkomst: Wat fijn dat u er weer bent, we hebben een hoekkamer met uitzicht op Nijmegen voor u gereserveerd, we weten dat u daar zo graag verblijft’. Hoe leuk is dat? We verdiepen ons in de gasten die bij ons verblijven en streven ernaar verwachtingen te overtreffen.”

Marije is dan ook trots op haar team. “Een hotel bouwen is één, zorgen dat het een mooi bedrijf is, dat doe je met je team.”

Misverstandje

Hoewel het Van der Valk hotel er inmiddels een paar jaar zit, merkt Marije dat er één ding nog wat onduidelijk is voor bezoekers. “Mensen denken dat we een restaurant hebben op de 14e verdieping. Dat klopt niet. We hebben wel een mooie boardroom die je kunt reserveren voor borrels, diners en vergaderingen. Het is een supermooie plek met aan twee kanten een prachtig uitzicht. Cloud 14 noemen we het.” Het daadwerkelijke restaurant vind je op de begane grond.

De eigenaresse is tevreden met haar hotel, team en gasten. Toch heeft ze ‘dromen genoeg’. “Ik hoop volgend jaar zomer te kunnen genieten van een geheel nieuwe invulling van ons terras!”


Deze bijdrage wordt je aangeboden door Van der Valk Hotel Nijmegen-Lent. Meer over Van der Valk Hotel Nijmegen-Lent ontdekken?

Van der Valk Hotel Nijmegen-Lent hotels

Nu openHele dag

Hertog Eduardplein 4, Nijmegen

Bekijk meer:hotels

adv.