Warm gebaar: Rotary deelt 150 kerstpakketten uit aan mensen die het niet breed hebben
Als je het niet breed hebt, is een mooi kerstpakket natuurlijk hartstikke welkom. De Rotary Hengelo Enschede Dubbelstad bezorgt deze...
Het idee ontstond aan de koffietafel. Gemma Drohm en Susanne van der Linden zijn beiden als zzp-er werkzaam in de marketing- en communicatiebranche. “We spraken een keer af om tips uit te wisselen”, vertelt Gemma. “Toen ontstond eigenlijk het idee om organisaties te helpen met originele ideeën om medewerkers te verrassen of een feestje te vieren.”
Sinds oktober zijn Gemma (48) en Susanne (40) als compagnons bij elkaar. Met hun gezamenlijke bedrijf De Plezierbrengers willen ze meer voor organisaties betekenen dan bijvoorbeeld het leveren van kant-en-klare pakketten. “We merkten in onze omgeving dat werkgevers hun medewerkers op een andere wijze willen verrassen dan met een waardebon of traditioneel pakket”, vertelt Susanne. “Met onze marketing- en communicatie achtergrond zijn we gewend om vanuit concepten te denken. Met De Plezierbrengers sluiten we perfect aan bij de wens van veel organisaties om hun medewerkers op een unieke manier te verrassen en zo ook de betrokkenheid te vergroten.”
Ze hadden hun verrassingsbedrijf nog maar nèt opgericht, of de eerste bestellingen kwamen al binnen. “We maakten een vliegende start”, vertelt Gemma. “We hebben eerst bedrijven in ons netwerk benaderd. Al snel kwamen de eerste bestellingen binnen. We zijn aan de slag gegaan met ruim 250 persoonlijke Sinterklaaspakketten met een persoonlijk filmpje.“ En de reacties op deze persoonlijke Sinterklaaspakketten? “Die waren zo leuk”, zegt Gemma. “Onze klanten stuurden screenshots van de spontane berichtjes die ze van hun medewerkers of collega’s hadden gekregen.” De speciaal gemaakte filmpjes zijn veelvuldig gedeeld met vrienden en familie. “Je merkt dat deze verrassing bijzonder en persoonlijk was. En dat dit voor veel betrokkenheid van medewerkers zorgt binnen een organisatie”, vult Susanne haar aan.
Maar niet alleen zijn de reacties van de medewerkers erg leuk, ook Susanne en Gemma beleven veel plezier aan bedenken en ontwerpen van ‘ongewone’ verrassingen. “Het is leuk om samen ideeën te bedenken’, vertelt Gemma. “We nemen een bedrijf werk uit handen. Wij verzorgen de verrassing van idee tot en met de bezorging aan huis. We kunnen ze helemaal ontzorgen.”
Voor het nieuwe jaar hebben de dames een menukaart in ontwikkeling, met daarop verrassingen voor elk moment van het jaar, zoals feestdagen, maar ook een jubileum, geboorte, afscheid of een speciale verjaardag. De eerstvolgende unieke verrassing zal in het begin van het nieuwe jaar worden bezorgd. Ze willen organisaties helpen om met hun medewerkers het nieuwe jaar fris en energiek te starten. Wederom de combinatie van een ludiek en persoonlijk pakket. “We willen organisaties helpen om 2021 top te beginnen”, zegt Gemma.
Hiervoor is de hulp ingeroepen van Marie-Louise, een 70-jarige fitnessinstructrice die ‘de warming-up voor het nieuwe jaar’ verzorgt. Deze warming-up wordt als een pakketje door de brievenbus bezorgd, en wordt compleet gemaakt met een gezonde, vrolijke en lekkere inhoud. Wat precies, blijft nog even een verrassing. “We gaan hopelijk heel wat mensen in beweging brengen.
En ook na nieuwjaar is dit ‘frisse start’ pakketje een leuke verrassing, om de medewerkers die veelal thuis werken en zitten, even te verrassen en te laten bewegen” geeft Gemma aan. “We zoeken nog sportieve managers met een beetje lef. Die hun medewerkers op een bijzondere manier willen verrassen door zelf onze video aan te vullen met een eigen boodschap” en voegt Susanne lachend toe: “dit mag natuurlijk geheel in stijl in sportkleding, maar dat hoeft natuurlijk niet”.
In onze gids
Populaire rubrieken