René runt een lampenwinkel: ‘Ik wilde dit als tiener al’
Van je hobby je werk maken: dat willen we allemaal wel, toch? Voor René Withagen (57) is die droom uitgekomen….
Ooit gehoord van een bezorgservice voor bittergarnituur? Nick Birjmohun uit Helmond startte samen met zijn neefje Binck zo’n bedrijf onder de naam Burgemeester Bitterbal. “Het begon als grap, nu is het serieus.”
Je moet het maar bedenken. “Hoe ik op het idee kwam? Dat was afgelopen zomer. De coronamaatregelen waren op dat moment wat versoepeld dus gaven mijn vrouw en ik een klein tuinfeestje. Zij wilde graag bittergarnituur op tafel zetten zonder dat ze met de frietpan aan de slag moest. Dus belden we een aantal frietzaken. Niemand bleek bittergarnituur te bezorgen. En als ze die optie wél hadden, werd het op zo’n shoarma-achtige manier gebracht: op een aluminium schaal in een witte plastic tas. Helemaal niet leuk. Ik vond het bijzonder dat zo’n bezorgservice voor snacks nog niet bestond. Later besloot ik samen met Binck in het gat in de markt te springen.”
Tekst loopt door onder de foto
“In deze tijd bezorgt ieder restaurant”, zegt Nick. “Wij proberen ons te onderscheiden door ons niet te richten op een avondmaaltijd. We kozen bewust voor snacks: bitterballen, kaassoufflés, minifrikandellen of chick’n strips. Op die manier spreken we een heel andere doelgroep aan dan veel andere bezorgservices. Van vrijmibo’s bij bedrijven tot verjaardagen van kinderen en borrels met vrienden. Niemand heeft zin om op zo’n moment in de keuken te staan om te bakken, dat nemen wij uit handen.”
De taakverdeling tussen Nick en Binck is heel duidelijk. “Ik doe de bezorging en hij frituurt de snacks. Dat gaat heel goed! Het lijkt me fantastisch om Burgemeester Bitterbal te laten uitgroeien tot een goedlopend bedrijf met personeel in dienst. Dat is wel een droom.”
Tekst loopt door onder de foto
Die dromen zouden zomaar eens uit kunnen komen, want het bedrijf loopt boven verwachting goed. “Dat kon ik natuurlijk niet echt inschatten van tevoren”, zegt Nick. “Maar het is populairder dan ik had gedacht. Het mooiste compliment tot nu toe? Dat zijn toch wel de terugkerende klanten. Als mensen bij je terugkomen, doe je kennelijk iets goeds. Dat is het grootste compliment dat je kunt krijgen.”
Ken jij een ondernemer met een bijzonder verhaal of heb je een eigen bedrijf waar je hartstikke trots op bent? Stuur ons dan een mailtje via [email protected] en misschien komen we binnenkort langs voor de rubriek Ondernemer Uitgelicht.
In onze gids
Nu geopend
Nu gesloten
Nu gesloten
Populaire rubrieken