Rianne verkoopt unieke cadeauboxen: ‘Tijdens een grote bestelling staat mijn hele huis op z’n kop’
Cadeautjes voor geliefden werden vanaf maart 2020 grotendeels online besteld. Maar de ideale cadeaubox, met een liefdevolle verpakking en een perfect samengestelde inhoud, was onvindbaar. Dus nam Rianne het heft in eigen handen. In haar online giftshop vind je nu unieke en duurzame cadeauboxen voor iedere gelegenheid. Want iedereen verdient toch een cadeautje op z’n tijd? “Het is zelfs bewezen dat je niet alleen gelukkig wordt van het krijgen, maar ook van het geven van een cadeau,” vertelt Rianne.
“In oktober schreef ik mij in bij de KvK en in februari 2021 ging Bloom Mondays live. Dat is allemaal heel snel gegaan, want ik had meteen een duidelijk doel. Iedereen die ik benaderde was enthousiast en wilde graag deel uitmaken van mijn concept. En dat terwijl ik nog niet eens een site had! Inmiddels weten de leukste merken míj te vinden en worden de cadeauboxen zelfs al vanuit Duitsland en België besteld.” Geloof het of niet, maar Rianne werkt ondertussen ook nog fulltime als Head of Partnerships en Marketing bij een internationaal bedrijf. “Ik heb toch maar besloten om vanaf nu vier dagen te gaan werken, want Bloom Mondays gaat als een speer!”
Control freak
“Ik ben eigenlijk mijn eigen consument; iemand met een goed besteedbaar inkomen, die blij wordt van mooie, tijdloze spullen. Kwaliteit boven kwantiteit! Alle producten zijn van mijn eigen favoriete merken en de thema’s van de cadeauboxen haal ik ook uit persoonlijke ervaringen. Zo vind ik dat we in Nederland wel iets meer aan self-care mogen doen, dus zijn sommige boxen daarop geïnspireerd. Toch merk ik dat de cadeauboxen meestal zelf worden samengesteld. Omdat ik een behoorlijke control freak ben, snap ik dat wel. Bij elke stap bedenk ik dus wat ík als consument fijn zou vinden. En daar hoort ook een snelle bezorging bij! Als je daarom voor drieën besteld, verzend ik het dezelfde dag voor je.”
Tekst gaat verder onder de foto

Haarlembox
“In Haarlem fiets ik zelf van deur tot deur om pakketjes te bezorgen. Nu het weer herfst en regenachtig is, ben ik toch maar een elektrische fiets aan het overwegen, maar ik vind het hoe dan ook belangrijk om de reacties van mensen te zien die een pakketje ontvangen. Dat is zo ontzettend dankbaar. En het levert ook meteen feedback op!” Het gros van Riannes consumenten komt uit Haarlem. Voor dit trouwe publiek staat wellicht nog een leuke verrassing op de planning: “Het idee om een Haarlembox te ontwikkelen leeft al een tijdje in mijn hoofd. Ik werk nu samen met Loveli, Theekraampje en Lief Leven, maar hopelijk kan ik dat lijstje snel aanvullen met meer Haarlemse merken.”
Kettingreactie
Naast alle Haarlemse bestellingen, heeft Rianne het afgelopen jaar nog veel meer bijzondere aanvragen gehad: “Mijn cadeauboxen werken als een soort kettingreactie. Iemand die een box ontvangt, koopt er later zelf ook een om cadeau te doen en zo sijpelt mijn concept door. De meeste grote bestellingen komen van bedrijven die bijvoorbeeld hun collega’s willen verrassen met iets liefs. Laatst mocht ik voor alle werknemers van een verzorgingstehuis cadeauboxen maken. Toen stond wel meteen mijn hele huis op z’n kop!”
Tekst gaat verder onder de foto

Groeien en bloeien
“De naam is eigenlijk een felle tegenhanger van de beruchte blauwe maandag. Ik probeer altijd overal het positieve van in te zien en wilde daarom een andere draai geven aan de negatieve associatie die mensen hebben met maandag. Bloom betekent daarnaast bloeien. Ik vind het zo belangrijk om, op welke manier dan ook, te blijven groeien. Het opzetten van Bloom Mondays is dan ook een enorme persoonlijke groei voor mij. Zo heb ik geleerd dat het perfecte moment simpelweg niet bestaat. Je moet het gewoon doen en risico’s durven nemen. Misschien is mijn webshop daardoor nog niet helemaal zoals hij hoort te zijn, maar dat is een proces.”
Toekomst
“Bloom Mondays zie ik echt als mijn toekomst. Op dit moment is het nog niet groot genoeg om van te leven, maar ik geloof zo in dit concept. Ik doe wat ik leuk vind en dan komt de rest vanzelf wel. Zoals het opzetten van mijn eigen productenlabel. Op dit moment werk ik samen met merken die speciaal voor Bloom Mondays producten maken, maar het lijkt me toch wel heel vet om later eigen producten te kunnen ontwikkelen. Voor nu is dat nog toekomstmuziek.”
