Gouda

×

indebuurt categorieën

Meer indebuurt

Service

Maarten is meubelreiniger: ‘Een meubel van 10 jaar oud ziet er weer als nieuw uit!’

Aangeboden door De Meubelreiniger 27 oktober 2020

Banken met vlekken of stoelen die al tien jaar oud zijn. Maarten Stapper en zijn collega’s komen als meubelreinigers van alles tegen. Hij begon in 2004 een eigen bedrijf in meubels en tapijt reinigen. “Veel mensen weten niet eens dat dit bestaat”, vertelt Maarten. Ze hebben geen idee wat ze van een reiniging mogen verwachten. Daardoor horen we vaak het woord ‘wow’ en ‘dit resultaat had ik niet verwacht’, wanneer we met een reiniging klaar zijn.”

Maarten is eigenaar van De Meubelreiniger. “We reinigen alle soorten en maten stoffen en lederen zitmeubels. Echt, je kunt het zo gek niet bedenken of we hebben het in de afgelopen jaren onder handen gehad. En niet alleen meubels, maar ook trapbekleding, vloerkleden en vastliggend tapijt.”

Lastige vlekken

De mannen van De Meubelreiniger kijken niet op van vieze vlekken: kauwgom, kaarsvet, vissoep, spaghettisaus, pennenstrepen, rode wijn, bloed en huid- en hoofdvet komen ze dagelijks tegen. “Dat zijn vaak lastige vlekken, maar toch zeggen we op voorhand nooit: nee, daar beginnen we niet aan. We proberen het altijd, maar kunnen alleen niet de garantie geven dat het ook altijd 100 procent lukt. We garanderen wel dat we 100 procent ons best doen om het best mogelijke resultaat voor onze klant te bereiken.”

Tekst gaat verder onder de foto.

Voor en na foto’s reinigen van bank © De meubelreiniger

De Meubelreiniger vindt eerlijkheid en kwaliteit de belangrijkste punten in hun vak of ambacht. “Voor we iets kunnen zeggen over de prijs, vragen we ook altijd of mensen een foto willen opsturen. Aan de hand van een foto kunnen we vaak goed beoordelen wat het reinigen van het object gaat kosten en dat is dan ook de afgesproken prijs.” Mocht Maarten of één van zijn collega’s toch langer bezig zijn om een goed resultaat te bereiken, dan komen er geen extra kosten bij. “We willen niet dat klanten achteraf voor een verrassing komen te staan.”

Extra service

En daar stopt het niet. Wanneer de mannen van De Meubelreiniger zien dat er niet alleen een vlek op het meubel zit, maar ook op het kleed in de woonkamer, dan verwijderen ze die ook meteen. “Dat is de service die wij bieden. Niet moeilijk doen over kleine dingen. Zo maken wij het verschil en zijn onze klanten extra blij.”

“Wij staan voor open en eerlijke communicatie, van het eerste tot het laatste contact. En dat is iets dat door veel van onze klanten erg wordt gewaardeerd. Dat blijkt wel uit de vele spontane reacties die we krijgen.”

Tekst gaat verder onder de foto.

Voor en na foto van reinigen fauteuil © De Meubelreiniger

Een gezellig beroep

Het leukste aan het vak van meubelreiniger vinden Maarten en zijn collega’s de diversiteit van het vak. “Elke dag is anders, want elke klant en elk meubel is anders. Het is vooral ook heel fijn dat mensen blij zijn met je komst en vaak echt het wow-effect hebben als we klaar zijn. Je helpt ze met het oplossen van een probleem en dat geeft motivatie voor de volgende dag. Vaak ziet een meubel van tien jaar oud er toch weer als nieuw uit.”

“Het is ook een gezellig beroep”, zegt Maarten. “Soms krijgen we zelfs taart als we aan het reinigen zijn. Of wordt er tegen lunchtijd vis of een broodje kroket gehaald. Oudere mensen die weinig sociale contacten hebben, vinden het vaak ook heerlijk om even een praatje te maken. Daar nemen we dan ook echt wel de tijd voor. We leggen de klant ook uit hoe ze zelf makkelijk de bank kunnen onderhouden en een vlek kunnen verwijderen. Dat zit bij onze service inbegrepen.”

De Meubelreiniger is via WhatsApp, mail en telefonisch 24/7 bereikbaar.


Deze bijdrage wordt je aangeboden door De Meubelreiniger. Meer over De Meubelreiniger ontdekken?

De Meubelreiniger

adv.