Dit zijn de mensen achter UNI10: ‘We vormen echt een team met elkaar’
Tineke Hessels is de eigenaresse van UNI10 Edelsmid en haar atelier zit al bijna veertien jaar in het centrum van...
Aangeboden door UNI10 Edelsmid
De fysieke winkel van UNI10 Edelsmid mag (vanwege de lockdown) dan wel gesloten zijn, maar stilzitten doen ze zeker niet. De sieradenwinkel is heel actief op social media. “We plaatsen bijna dagelijks sieraden op Facebook en Instagram”, vertelt eigenaresse Tineke trots.
Het maken van unieke sieraden die speciaal voor de klant ontworpen zijn, is een van de punten waar UNI10 Edelsmid bekend om staat. De edelsmid wil op dit moment graag benadrukken wat wél kan en wat er nog wél mogelijk is. “We doen nu ontzettend veel met de telefoon, ook beeldbellen. Op deze manier kunnen we toch sieraden ontwerpen want we krijgen bizar veel aanvragen.”
Om de klanten te laten zien wat er allemaal mogelijk is heeft UNI10 samen met Michel Diepeveen een nieuwe webshop gelanceerd. Deze webshop is de basis, er wordt elke dag nog aan gebouwd. “We merken dat er veel op de website gekeken wordt. Als klanten iets zien wat ze heel mooi vinden kunnen we dit gewoon bezorgen. Dit doen we met ons eigen personeel. Een ring online uitzoeken is natuurlijk lastig vanwege de maat, maar sieraden die niet maatafhankelijk zijn zoals oorbellen en kettingen kunnen we gewoon bezorgen.”
De edelsmid krijgt heel veel mailtjes, apps en berichten op social media. “Kunnen jullie nog dit, kunnen jullie nog dat? Klanten vertellen dat ze nog oud goud thuis hebben liggen en vragen of wij hier dan nog mogelijkheden voor hebben. Die mogelijkheden zijn er zeker, want ook in deze lockdown kunnen we nog steeds sieraden ontwerpen en repareren. Klanten mogen hiervoor gewoon naar de winkel komen, uiteraard met de huidige maatregelen. Recent hebben we van een trouwring nog een krulhanger gemaakt.”
Van kettingen met een kapotte schakel tot het knopen van parels en andere edelstenen, vrijwel alle sieraden kunnen bij UNI10 Edelsmid gerepareerd worden. “Wij kijken altijd heel kritisch naar de staat van het sieraad. Vooral bij antieke sieraden en broches kan het weleens de vraag zijn of het nog zinvol is om de reparatie uit te voeren. Je wilt wel de garantie kunnen geven dat een sieraad nog jaren gedragen kan worden”, legt eigenaresse Tineke uit.
“Natuurlijk zouden we het liefst ‘normaal’ contact hebben met de mensen. Het is het allerleukste om mensen in de winkel te hebben en face to face te spreken. Ik moest zelf ook wel even schakelen omdat het meeste nu niet meer fysiek plaatsvindt. Tot aan de kerst hadden we het superdruk en hebben we gelukkig nog heel veel sieraden kunnen verkopen. We zaten zelfs helemaal vol tot 24 december. Dat was echt heel fijn.”
De edelsmid heeft zo’n 15 jaar gebouwd aan hun netwerk. “Daardoor hebben we nu een hele club trouwe klanten. De mensen die vorig jaar een cadeau bij ons kochten komen vaak het jaar erop weer terug en vragen dan opnieuw naar de mogelijkheden. Het is heel fijn om te zien dat de mensen dan toch weer bij ons terugkomen.”
In onze gids
Nu geopend
Nu geopend
Nu geopend
Populaire rubrieken