Hoogtijdagen voor Boonstoppel Wijnen: kan het niet binnen werktijd, dan erbuiten

Aangeboden door Boonstoppel Wijnen 2 december 2017

Veel bedrijven beginnen pas aan relatiegeschenken te denken als Sinterklaas terug naar huis is en kerst voor de deur staat. Bij Boonstoppel Wijnen begint de eindejaarsdrukte al in oktober. 

Je kent misschien Boonstoppel Wijnen van die prachtige zaak in de Ceramstraat, op de hoek met de Bankastraat. Zelfs al sta je nog op de stoep bij de winkel, dan voelt het al of je in een Frans dorpje bent, of in een Italiaans stadje. Hier ademt de sfeer van de rust en rijping. Een prima omgeving dus om je te laten voorlichten over de aankoop van een fles mooie wijn. Maar die omgeving is minder geschikt om er honderden relatiegeschenken te verpakken. Dat gebeurt dus elders.

Nu al topdruk

Boonstoppel Wijnen heeft een magazijn op een Dordts industrieterrein. En daar komt eind oktober de eindejaarsdrukte al goed op gang. Met een beetje fantasie lijkt het of je in een scène bent terechtgekomen uit de film Modern Times of, wat later in de historie, Sjakie en de Chocoladefabriek. Op een lange tafel liggen open kistjes die met geoefende hand van stro worden voorzien en waar daarna een fles wijn in wordt gevleid. Er komt nog een kaartje bij en daarna mogen de bedrukte houten deksels erop.

Bij uitstek een cadeau

“Het inpakken van relatiegeschenken op dit soort piekmomenten, gebeurt bij Boonstoppel Wijnen al meer dan vijfentwintig jaar”, zegt eigenaar Jerry Heezen. “Wijn is bij uitstek geschikt om cadeau te geven, dat gebeurt dan ook vaak. En dat is precies waar wij het verschil willen maken. Want je kunt met zo’n cadeau veel meer doen. Ten eerste ontkom ik er niet aan om het even over de prijs te hebben. Wij hebben het imago van een speciaalzaak. Dat is fijn, want dat is helemaal waar. Maar aan dat imago ontlenen mensen soms ook het idee dat onze wijn duur is. En dat is dus niet waar.”

Boonstoppel Wijnen

Meer dan verpakken in een cadeaupapiertje

Jerry vindt het belangrijk om eerst goed in beeld te hebben wat de bedoeling is: voor wie is de wijn bedoeld, is er een voorkeur voor een land, een druivenras, een bepaalde smaak en natuurlijk wat de klant er voor uit wil geven. Jerry: “Als we die basis helder hebben, wordt het steeds leuker want dan kiezen we een mooie wijn uit. Er is tegenwoordig zoveel meer mogelijk dan alleen de wijn verpakken in een cadeaupapiertje. Je kunt je wijngeschenk op verschillende manieren persoonlijker maken. Het laten bedrukken van kaarten, het bedrukken van het wijnkistje of een andere verpakking is maar een kleine greep uit de voorbeelden.”

Boonstoppel WijnenWat? Een QR-code?

Je kunt kunt bijvoorbeeld ook een QR-code op het cadeau zetten. De ontvanger kan dan via die code een filmpje zien waar zijn wijn vandaan komt. En zo’n filmpje is ook nog uit te breiden met bijvoorbeeld het bedrijfsfilmpje van de gever. Lees hier meer over film en verhaal.

Druk maar gezellig

De wijngeschenken zijn uit te breiden met allerlei andere producten zoals fijne vleeswaren of andere delicatessen. “Deze dagen zijn hoogtijdagen voor onze zaak”, weet Jerry. “We hebben een vast team medewerkers. Naast Rob helpen Arie en Henny mee en hebben we twee Jacqueline’s. Het is een drukke tijd ja, maar ook een heel gezellige tijd. Overwerken vinden we allemaal geen probleem. Kan het niet binnen werktijd, dan doen we het buiten werktijd. Maar dan wel met een glaasje bubbels erbij.”

Lees hier meer over bijzondere eindejaarswijnen.

Boonstoppel Wijnen slijterijen

nu gesloten10:00 - 18:00

Ceramstraat 104

Bekijk meer: slijterijen
Foutje gezien?
Deze ondernemersbijdrage wordt je aangeboden door Boonstoppel Wijnen en staat los van de redactionele berichten binnen het indebuurt-platform.

Lees mee en reageer!

Reactie