Edwin Ameling werkt al 25 jaar bij Belmar: ‘Nu hebben klanten veel keuzestress’

Aangeboden door Belmar Keukens en Badkamers 18 oktober 2019

Met zijn energie en enthousiasme zou je het misschien niet denken, maar Edwin Ameling werkt al 25 jaar bij Belmar Keukens en Badkamers. “Ik weet nog hoe je uit weinig meer kon kiezen dan een wit frontje met een rvs blad. Meer was er ook niet. Nu hebben klanten veel keuzestress, want zoals je hier ziet: er is zo veel mogelijk.”

Van 2D naar 3D

Koelkasten die kijken of je een nieuw pak melk nodig hebt? Heus niet alleen voor sciencefictionserie Star Trek. Een afzuigsysteem dat wegzakt in je aanrechtblad? Kan gewoon! In deze tijd van webshoppen vindt Edwin zijn zaak juist heel belangrijk voor klanten. “Online kun je het product niet echt zien, niet aanraken. Er is veel te zien en te vertellen; op internet kun je het niet bij elkaar verzinnen.”

Dat is juist waarom het keukenvak Edwin jaren geleden wel wat leek. “Er zijn steeds ontwikkelingen die een keuken of badkamer nog mooier maken, of handiger”, vertelt hij. “Dat is wat mij destijds ook aantrok in dit vak en ik ben er nog steeds enthousiast over.”

Het interview gaat verder onder de foto’s.

Is het Manhatten? Nee het is Belmar | Foto: indebuurt Dordrecht
Foto: indebuurt Dordrecht
Het Bosch downdraft afzuigsysteem | Foto: indebuurt Dordrecht
Foto: indebuurt Dordrecht

Een vertrouwd gezicht

Echte aandacht staat centraal als het aan Edwin en zijn team ligt. “Wij besteden veel tijd en aandacht aan de bezoeker van de showroom. We trekken samen op tijdens een gesprek. Oriënteren is natuurlijk ook prima. We willen graag dat iedereen hier kan rondlopen met een goed gevoel.”

“Het is niet voor niets dat we hier al zo lang zitten”, vervolgt hij. “Een vertrouwde plek in de wijk Dubbeldam, goede bereikbaarheid, gratis parkeren en de gastvrije ontvangst in de mooie showroom dragen daaraan bij.”

Geen woorden maar daden

Klanttevredenheid gaat voor de ondernemer verder dan of de keuken mooi is. “Service is voor ons heel belangrijk. Klanten geven ons hun vertrouwen en wij maken er iets moois van. Van een goed advies bij het binnenstappen van de showroom tot het laatste opleverpuntje.”

“We werken met vaste aannemers die alles opnemen en regelen. De monteur denkt mee en ontzorgt volledig. Nazorg is er ook. Voor een mankement, storing of een simpele vraag staan wij altijd klaar. De relatie die wij met onze klanten maken, laten we niet zomaar gaan.”

Het interview gaat verder onder de foto.

Edwin Ameling en zijn team - Belmar Keukens en Badkamers - indebuurt Dordrecht
Foto: Belmar Keukens en Badkamers

Keuken nodig? Bel me maar

Zoals we al zeiden werkt Edwin bijna 25 jaar bij Belmar, en in die kwart eeuw is hij al 15 jaar eigenaar van de zaak. De keuken- en badkamerspeciaalzaak zelf gaat nog langer mee. Hoe komt de winkel toch aan zijn naam? Zou het de oude eigenaar zijn? “Van de naam kun je maken wat je wil”, vertelt Edwin. “Ik denk dat het plat Dubbeldams is geweest. Keuken nodig? Bel me maar.”


Deze bijdrage wordt je aangeboden door Belmar Keukens en Badkamers. Meer over Belmar Keukens en Badkamers ontdekken?

Belmar Keukens en Badkamers speciaalzaken

Vandaag gesloten

Stevensweg 109, Dordrecht

Bekijk meer:speciaalzaken

Lees meer:

Belmar Keukens en Badkamers - indebuurt Dordrecht

Nieuwe keuken of badkamer nodig? 6 x waarom je naar Belmar wil

Een keuken kopen is een grote uitgave en daarom denk je er goed over na. Dan kom je al snel uit bij ...
Villeroy & Boch Trendboxen Bad - Belmar Keukens en Badkamers - indebuurt Dordrecht

Deze badkamers verkopen zichzelf en wij snappen wel waarom

Al 18 jaar is 'The House of Villeroy & Boch' een begrip voor de klanten van Belmar. Maar in zo'n twe...

adv.