De droom van Cynthia? ‘Een eigen patisserie, zoals ik in Barcelona zag’

Door Janneke Pol 16 augustus 2019

“Ze noemden zich de Louis Vuitton onder de gebakjes, dat sprak me ontzettend aan.” Cynthia van der Giessen (26) denkt terug aan haar reisje naar Barcelona, waar ze een patisserie bezocht. Daar kregen haar eerste ideeën voor een eigen patisserie vorm. Nu, enkele jaren later, start ze met haar eigen chocolade webshop MORE chocolate. Als het aan haar ligt, is dat pas het begin.

“De webshop is een stukje van het gehele plan dat ik heb, namelijk het starten van een patisserie in Deventer”, zegt Cynthia. “Het concept dat ik zag in Barcelona is altijd in mijn hoofd blijven hangen.” Wat dat concept precies inhoudt? “Luxe gebak en chocolade, waarbij ook beleving heel belangrijk is. Niet even snel een gebakje scoren voor je verjaardag. In het buitenland zie je dat hierin een veel groter aanbod is dan in Nederland.”

Pand én patissier gezocht!

Ze studeerde dan wel bedrijfskunde en ze komt uit een ondernemersfamilie, brood en banket is een erg specifieke tak van sport. “Met dat product kun je juist zoveel kanten op, zeker als het om beleving gaat. Wel ben ik nog op zoek naar een patissier die met me wil samenwerken in de uitvoering.”

Spannend is de eerste stap naar een webshop niet voor Cynthia. “Ik zie het pas als een begin, omdat mijn uiteindelijke plan veel groter is. Ik hoop volgend jaar een fysieke winkel te kunnen starten, onder de naam RUBIA patisserie. Hierbij staat beleving centraal. Het liefst met een keuken waar je vanaf de straat al in kunt kijken.” Welke straat dat zou moeten zijn? Ook daarover heeft Cynthia al zo haar ideeën. “Het liefst de Grote of Kleine Overstraat. De uitstraling en de sfeer van deze straatjes met ambacht- en handwerkzaken past helemaal bij het concept dat ik in mijn hoofd heb.”

“Een gewoon stuk appelgebak? Dat ga je bij ons niet vinden.” – Cynthia

Wel zit ze nog middenin de zoektocht naar het perfecte pand. “Ik heb er een paar bekeken, maar het juiste nog niet gevonden. De patisserie zelf ziet ze al helemaal voor zich. “Mensen kunnen om het gebak heen lopen, zodat ze het van alle kanten kunnen zien. Ze kunnen de producten proeven in het stuk horeca binnen het pand, om het daarna te kunnen kopen. In de open keuken kunnen ze precies zien hoe de producten gemaakt worden. De sfeer? Comfortabel en uitnodigend.”

Bonbons

Jonge tweeverdieners

Ook haar eigen plaats binnen het bedrijf ziet ze al voor zich. “Waarschijnlijk eerst in de verkoop, maar ik zie een uitbreiding naar andere steden wel als een mogelijkheid. Dan zal ik misschien drie tot vier panden onder mijn hoede hebben.”

Wel moeten deze klanten hiervoor iets verder in de buidel tasten. “Ik wil me richten op jonge, tweeverdieners die echt iets over hebben voor mooie en luxere producten. Een gewoon stuk slagroomtaart of appelgebak? Dat ga je bij ons niet vinden. Een gebakje heb je bijvoorbeeld vanaf vijf euro, gebak voor zes tot acht personen zal zo’n dertig euro kosten, voor tien tot twaalf personen liggen de prijzen rond de vijftig euro.” Dit wijst Cynthia toe aan handgemaakte, luxe producten van verse ingrediënten en bijzondere presentatie. Haar eigen favoriet uit het actuele assortiment chocolade? “De bonbon met anijs-sinaasappelsmaak. Daar ben ik echt trots op!”

Ook is ze trots op wat ze tot nu toe heeft bereikt. “We kijken hoe het loopt en hoe snel ik een pandje heb kunnen vinden. Maar vanuit mijn ondernemerschap verwacht ik het wel te redden, het wachten is op het goede moment.” Meer over MORE Chocolate lees je hier!

hippie party

Mag dat? Een feestje geven in een Deventer park?

Precies vijftig jaar geleden kwamen er uit alle hoeken en gaten hippies naar Bethel (New York) voor ...

4 x zo overleef je jouw festival met regen

Nu de zomervakantie ten einde loopt en iedereen weer terug is van de Costa del Sol, is het hoog tijd...

adv.