Den Haag

×

indebuurt categorieën

Meer indebuurt

Service

Jennifer had een adviesbureau maar startte haar eigen modelabel: ‘Hier word ik blij van’

Aangeboden door Visa 6 augustus 2020

Oh, wat zijn kleine ondernemers met grootse ambities toch leuk! En het is helemaal fijn als ze ook nog eens creatief zijn, zoals Jennifer van Haastert (48) van modelabel en winkel Moofers Clothing aan de Kazernestraat in Den Haag. De coronacrisis heeft Jennifer nóg creatiever gemaakt: zo heeft ze ‘homeshopping’ ingevoerd. “Ik lever de kleding persoonlijk af, en kom de volgende dag terug.”

Jennifer is zo iemand waarvan je inspiratie krijgt: gepassioneerd, gedreven en blij. Een ondernemer die haar hart volgt, in haar geval hele mooie kleding ontwerpen en het eindresultaat verkopen in haar eigen winkel. “Ik ga elke dag met plezier naar m’n winkel, ik heb het mooiste beroep in de wereld.”

Opvallende carrièreswitch

Het verhaal van Moofers is op z’n zachtst gezegd bijzonder te noemen. Dertien jaar lang runde ze als afgestudeerd bedrijfskundige een franchise adviesbureau, en nu ontwerpt en verkoopt ze de mooiste mode.

Jennifer: “Ik had van jongs af aan al een fascinatie voor stoffen en kleding. Weekenden lang zat ik achter de naaimachine. Maar door mijn voormalige werk heb ik er nooit iets concreets mee kunnen doen. Tot ik mijn adviesbureau opgaf en de Meesteropleiding voor Coupeur ging volgen. Ik was meteen verkocht. Dit is wat ik wilde, en wel voor altijd.”

Tekst gaat verder onder de foto’s 

Foto: indebuurt
Foto: indebuurt
Foto: indebuurt
Foto: indebuurt
Foto: indebuurt

Winkel en atelier

Nu staat de naaimachine in de winkel, die ook haar atelier is. Wat Jennifer zoal ontwerpt en verkoopt? Tijdloze mode die zowel casual als vrouwelijk is. Met nét dat extraatje dat het bijzonder maakt, zoals een split in de mouw. Alles is van topkwaliteit. Hier alleen pure zijde en échte wol, waardoor je outfit jarenlang meegaat. De exclusieve collecties worden in Portugal geproduceerd.

“Moofers staat voor tijdloze mode, waarbij de pasvorm, kleur, stof en de details het belangrijkst zijn. Ik verkoop basis-items, zoals rokken, jassen, blouses en pantalons die je met alles kunt combineren”, vertelt Jennifer. Omdat er steeds meer thuisgewerkt wordt, past ze de collectie daarop aan. Mooie oversized coltruien en cashmere sweaters bijvoorbeeld. Je wordt spontaan hebberig in de winkel, waar je alles vrijblijvend mag passen. Ook voor schoenen kun je bij Moofers terecht, want Jennifer verkoopt de prachtige pumps van het merk Linja.

In het begin bestond haar klantenkring vooral uit expats. “Expats winkelen toch anders dan locals, die kijken meer om zich heen. Inmiddels heb ik ook steeds meer lokale klanten”, aldus  Jennifer.

Vernieuwing door corona

Dat de coronacrisis niet alleen negatief is, bewijst deze tante wel. Plannen voor vernieuwing stonden al op stapel, maar door de crisis heeft Jennifer die veranderingen er razendsnel doorheen gedrukt.

Niet alleen is haar nieuwe webshop bijna klaar, ze heeft ook homeshoppen geïntroduceerd. Zie het laatste als de ultieme persoonlijke service: jij hebt behoefte aan mooie nieuwe basisitems voor je garderobe, maar je wilt de deur niet uit of je hebt geen tijd langs de winkel te gaan.

‘Mijn missie is mensen anders te laten kijken naar kleding’

Jennifer: “Na een gesprekje met jou verzamel ik een paar mooie items, of kleding van de nieuwe collectie. Die breng ik persoonlijk bij je thuis, op anderhalve meter afstand. En ik kom de kleding de volgende dag weer halen als de klant niet besluit tot een aankoop.” Betalen kun je bij Jennifer trouwens gewoon met Visa-card.

Toekomst

Jennifer heeft grootse toekomstplannen, en ze wil absoluut groeien met haar bedrijf. Maar ze wil nooit het oog voor kwaliteit en duurzaamheid verliezen: “Mijn missie is mensen anders te laten kijken naar kleding. Eigenlijk zoals ik er zelf naar kijk: met liefde en oog voor detail en vakmanschap.”

Stuur jouw vernieuwende idee in!

Ben jij ook ondernemer en heb je je bedrijf – net als Jennifer van Haastert – opnieuw uitgevonden? Dan heb je geluk! Visa is een actie gestart om innovatieve ondernemers te ondersteunen. Je kunt jouw idee insturen via deze website. Uit alle inzendingen selecteert Visa vijftien winnaars. Iedere winnaar krijgt een advertentiecampagne t.w.v. €2.000,- op Facebook en/of Instagram om zijn bedrijf te promoten.

De tweede prijs is ook niet mis: vijftien ondernemers krijgen een online workshop van een retailspecialist. Enneh, ben jij geen ondernemer maar ken je wel iemand waarvan je zegt: die moet hier écht aan meedoen? Stuur hem of haar dan dit artikel door!


Deze bijdrage wordt je aangeboden door Visa. Meer over Visa ontdekken?

adv.