Het werkt echt: zo blijf je fit op vakantie zonder teveel moeite

Aangeboden door Personal Fit Club – Den Haag Havenkwartier 5 juni 2019

De zomervakantie staat voor de deur. Het moment waar je het hele jaar naar hebt uitgekeken. Je hebt het druk gehad, hard gewerkt en het is de hoogste tijd om de batterij weer op te laden. Lekker ontspannen in de zon met een drankje en een hapje erbij.  Maar waar moet je op letten om te voorkomen dat de vakantie-kilo’s voor een kater zorgen na de vakantie? Marcel Keppel van Personal Fit Club Den Haag Havenkwartier geeft je 5 gouden tips om fit te blijven op vakantie.

Pagina 1 / 5
⟵ swipe swipe ⟶

Tip 1: gezond op reis

Beeld: Pixabay

Voorbereiding en planning is 50% van het resultaat. De eerste ongezonde snacks dienen zich al aan bij de gate op het vliegveld of bij het tankstation. Ga goed voorbereid op weg en neem wat gezonde snacks mee voor onderweg. Zo kom je niet in de verleiding om met een ‘valse start’ de vakantie te beginnen.

De dag dat je naar je vakantie bestemming afreist is vaak erg inactief: je zit uren in de auto, in de bus of in het vliegtuig met weinig beweging. Compenseer dit door de dag vóór je vertrek een extra work out in te plannen en / of de dag na aankomst even lekker de benen te strekken met een wandeling. Zo leer je gelijk om de omgeving kennen!

Tip 2: de terras-tip

Beeld: Pixabay

Vaak besteden we een groot deel van de vakantie op het terras of in het restaurant. Lekker bijkletsen met je gezin, familie of vrienden onder het genot van een hapje en drankje; en nog een hapje en drankje. Onopgemerkt consumeer je velen kcal die je als vakantie-kilo’s mee naar huis neemt. Dit kan je voorkomen door:

– Ga je ’s avonds uitgebreid dineren? Neem dan een magere lunch en beweeg wat extra om de kcal te compenseren.
– Wees de Bob of drink met mate: alcoholische versnaperingen zijn erg calorie-rijk en vaak blijft het niet beperkt bij 1 of 2 drankjes. Spreek met je partner of vrienden van te voren af hoeveel drankjes je maximaal wilt drinken. Wanneer je daarbij kiest wat je écht heel lekker vindt, geniet je veel meer van dat drankje dan wanneer je de glazen achterover blijft slaan.

Tip 3: de beweeg-tip

Beeld: Pixabay

Laat de auto eens een paar dagen staan. Ga een stukje wandelen, fietsen of plan een andere lokale activiteit. Naast dat je op deze manier aan je fitheid werkt, zie je een stuk meer van je vakantiebestemming. Ook super leuk voor het foto album!

Tip 4: wees actief op het strand of in het zwembad

Beeld: Pixabay

Door de vermoeidheid van het harde werken en de warme zomerzon voel je je al snel loom. De gemiddelde vakantiedag bestaat dan ook niet meer uit het zogenaamde ‘keren-en-smeren’.
Maar wist je dat je jezelf de gehele dag een stuk lekkerder voelt als je wat hebt bewogen? Neem jezelf voor om elke dag 10 baantjes te zwemmen, ga lekker spelen met de kids in het water of neem de beach tennis-set mee.

Tip 5: de ultieme-tip

Beeld: Pixabay

Deel jouw fit-doel met je reisgezelschap!
Zo voorkom je verleidingen van ongezond eten en drinken en zullen zij jou ondersteunen om samen leuke activiteiten te gaan doen!

Wil je persoonlijke tips om zo fit mogelijk op vakantie te gaan? Neem dan via onderstaande button contact op met Marcel. De eerste training is gratis!


Deze bijdrage wordt je aangeboden door Personal Fit Club – Den Haag Havenkwartier. Meer over Personal Fit Club – Den Haag Havenkwartier ontdekken?

Personal Fit Club – Den Haag Havenkwartier sportscholen

Nu gesloten06:00 - 22:00

Doctor Lelykade 20a, Den haag

Bekijk meer:sportscholen
Pagina 1 / 5
⟵ swipe swipe ⟶

adv.