Dit zijn de Haagse mannen achter de populaire Naïf verzorgingsproducten voor baby’s

Door Allan Vos 23 augustus 2019

Twee jonge vaders (39 jaar) die samen een verzorgingslijn voor baby’s beginnen. En dan ook nog ’s een lijn die goed is voor mens én milieu. De Haagse Jochem en Sjoerd probeerden het toch én met succes. Inmiddels liggen de producten van Naïf in 13 verschillende landen in de winkel.

Misschien heb je ze al wel eens bij de Etos of de Bijenkorf gezien. De shampoo, babyolie en huidcrèmes van Naïf worden daar volop verkocht. Maar wist je dat dit merk is opgezet door Sjoerd Trompetter en Jochem Hes. De twee mannen wonen in Den Haag en werkten jarenlang voor grote bedrijven als Unilever en investeringsmaatschappijen. Totdat ze beiden op bijna hetzelfde moment een kind kregen en dachten: ‘is dit alles?’

Twee baby’s

“We hadden beiden wel altijd de drive om te ondernemen”, vertelt Sjoerd. “Maar ja, een goed idee kun je niet plannen. Op een gegeven moment was het idee er gewoon.” Jochem vult aan: “Toen we in 2013 kinderen kregen misten we een goed product voor onze baby’s. Er is zoveel rommel op de markt met ingrediënten die helemaal niet goed zijn voor de huid of het milieu.”

Beide mannen zegden hun baan op en spraken met dermatologen en laboratoria om hun producten te kunnen maken. “We hebben vooral ook met heel veel moeders gesproken, zij zijn onze grootste klanten. De klant moet écht blij worden van onze verzorging. Dat was een flinke zoektocht en soms frustrerend. Wat we wilden was vaak te duur.

Er is zoveel rommel op de markt met ingrediënten die helemaal niet goed zijn voor de huid of het milieu

Omdat we alles op natuurlijke basis wilden maken en zonder chemische conserveringsmiddelen, maar ook de verpakking biologisch afbreekbaar wilden, was de zoektocht moeilijk, maar het is gelukt.” De mannen zijn een jaar fulltime met hun vooronderzoek in de weer geweest voor het eerste ‘echte’ product er was.

10 x groter

“We begonnen met 6 basisproducten, maar nu, 5 jaar verder hebben we er 25. De verzorging is helemaal natuurlijk en er zit geen rotzooi in. De verpakking is van bioplastic en rietsuiker. Ook hebben we de Naïf-lijn uitgebreid met artikelen voor volwassenen.” Is er dan nog wat te wensen? “Nou, we zitten nu net 6 maanden in ons nieuwe kantoor aan de haven van Scheveningen waar we erg blij mee zijn. Maar de komende 5 jaar willen we flink groeien. We gaan voor 10 maal groter!”

Lees ook:

Beachbabe Sofie kan zich geen dag zonder zee en strand voorstellen

Deze zomer gaan we aan de Haagse stranden op zoek naar de beachbabe/hunk van 2019. Wij vinden dat de...

Hier in Den Haag wordt het lekkerste ijs van het land gemaakt

Het wordt dit weekend weer lekker warm, 28 graden, dus we kunnen ook weer genieten van een verkoelen...

De oude Kijkshop bij de Grote Markt krijgt binnenkort een Italiaans tintje

De Grote Markt met alle gezellige restaurants kennen we al jaar en dag. Daar recht tegenover zat jar...

adv.