Klantenservicemedewerker
De Mandemakers Groep in Waalwijk is op zoek naar klantenservicemedewerkers. Wat ga je doen? Vragen van klant beantwoorden. Via de...
Aangeboden door De Mandemakers Groep
Je kent De Mandemakers Groep (DMG) waarschijnlijk als de specialist op het gebied van keukens, meubelen en sanitair. Misschien is jouw keuken, bank of badkamer thuis wel van één van hun merken. Ondanks de grote naam, brengt het bedrijf ook écht dat familiegevoel over. Nicole vertelt wat werken bij DMG zo leuk maakt. Wedden dat jij je hier ook héél snel thuis voelt?
Nicole van der Horst (40) werkt sinds begin dit jaar bij de klantenservice van DMG op de afdeling keukens. “Als klantenservicemedewerker heb je veel contact met mensen. De vragen waarvoor ze bellen zijn heel uiteenlopend. Je moet je daarvoor goed kunnen verplaatsen in de ander. Juist dat menselijke contact maakt dit heel dankbaar werk. Als ik iemand heb geholpen om een probleem op te lossen, dan krijg ik daar energie van.”
Hiervoor had Nicole haar eigen bedrijf als kapster. Daarnaast werkte ze als zorgoppas én in de horeca. “Door corona zijn het onzekere tijden. Ik werd steeds gedwongen mijn werk neer te leggen, waardoor er minder inkomsten binnenkwamen. Daarom ging ik op zoek naar een baan met zekerheid en stabiliteit.”
Die zekerheid vond Nicole bij DMG. “De klantenservice draait gewoon door, ook nu. Wij krijgen de hele dag telefoontjes van mensen met vragen, bijvoorbeeld wanneer iets kapot is aan de keuken of er een storing is met een keukenapparaat.” Haar nieuwe baan voelt als een opluchting. “Ondanks dat ik bij mijn vorige werk ook plezier had, hoef ik me nu geen zorgen meer te maken over de toekomst.”
Nicole is inmiddels halverwege het interne opleidingstraject bij DMG. “De eerste zes weken leer je alles over keukens. Dit doe je klassikaal, samen met andere collega’s. Van kastjes tot vaatwassers; in een paar weken tijd heb je de basiskennis onder de knie. Als ik bij mijn ouders langsga zie ik precies welke foutjes hun keukenleverancier heeft gemaakt. Die kennis is belangrijk, want alleen zo kun je klanten goed helpen.”
“Vanaf de eerste werkdag voelde ik me meteen welkom in het bedrijf. Alle collega’s zijn oprecht geïnteresseerd en ik voelde me meteen heel betrokken bij het team. Er is bij DMG een eigen café in het pand waar de collega’s borrelen. Dat is nu even niet mogelijk, maar de sfeer onderling is net zo gezellig.”
Nicole kan niet wachten om straks volledig mee te draaien op de klantenservice. “Ik voel me nu al thuis bij DMG, omdat het zo goed geregeld is voor mij als werknemer. Binnen twintig minuten rijd ik naar het hoofdkantoor en de reiskosten worden vergoed. Ook thuiswerken is geen probleem. Het is fijn dat ze met je meedenken.”
Wil jij – net als Nicole – aan de slag op de klantenservice van DMG? Dat kan! Ze zoeken meerdere klantenservicemedewerkers. Om kans te maken moet je wel even solliciteren. Dat doe je hier.
In onze gids
Nu gesloten
Nu gesloten
Nu gesloten
Populaire rubrieken