Den Bosch

×

indebuurt categorieën

Meer indebuurt

Service

Olivier helpt bij computerproblemen: ‘Wat het probleem ook is, ik los het altijd op’

Aangeboden door De Computerbrigade 15 mei 2020

Het ondernemersbloed was al vroeg volop aanwezig bij Olivier Wouters (25). Hij liep in 2012 een krantenwijk en deed bij elke krant die door de bus ging een foldertje van zichzelf. “Daar stond letterlijk op: ‘Heb je computerproblemen, bel me dan’. De telefoon stond daarna roodgloeiend.”

Ruim acht jaar later blikt Olivier, die inmiddels een succesvol bedrijf runt, trots terug. “Ik stond op zo’n punt in mijn leven van: of ik ga fulltime in de supermarkt werken of ik zoek een bijbaan, iets van een krantenwijk of zo.” Het werd de krantenwijk. Olivier was elke ochtend vroeg uit de veren om bewoners blij te maken met de ochtendkrant. “Ik was toen al geïnteresseerd in computers en hielp weleens wat mensen die computerproblemen hadden. Ik heb daarom bij elke krant een folder gestopt om mijzelf te promoten. Toen is het balletje langzaam gaan rollen. Ik hielp steeds meer mensen en de trouwe klanten zorgden voor goede mond-tot-mondreclame. Het liep zo goed, dat ik dacht: laat ik dan ook maar mijn eigen bedrijf opstarten.”

De Computerbrigade

En zie zo: de ondernemende Bosschenaar stond al snel bij de KvK op de stoep om zijn eigen bedrijf in te schrijven. Het werd ‘De Computerbrigade‘. “We zijn een hulpdienst voor computerproblemen in de breedste zin van het woord; we zijn snel ter plekke en lossen het altijd op. Vanuit daar kwam het idee om De Computerbrigade op te richten zodat we iedereen uit de regio snel van dienst kunnen zijn. In de strepen in het logo zie je terug dat we een hulpdienst zijn.” Waarmee Olivier je van dienst kan zijn? “Ik maak websites, verhelp je WiFi-problemen of repareer je laptop.”

Tekst loopt door onder foto. 

de computerbrigade
Foto: Anouk van Gorkom

Van alle markten thuis

Olivier vervolgt zijn uitleg: “Mijn werk is erg divers. Ik help mensen die bijvoorbeeld van provider willen wisselen. Maar ik word ook gebeld als mensen een nieuwe printer, laptop of smartphone willen kopen. Dan adviseer ik ze voor welke ze het best kunnen gaan.” Een dag later staat Olivier weer op de werkvloer om een internetstoring op te lossen. “Ik focus me zowel op de particuliere als zakelijke markt. Ik repareer ook computers en laptops en daarnaast kunnen bedrijven mij inhuren als (tijdelijke) ICT’er.”

Olivier fixt het altijd

Wie hulp nodig heeft en Olivier belt, boft: De Computerbrigade staat vaak meteen voor je klaar. “Als iemand belt en hulp op locatie nodig heeft, bijvoorbeeld bij printerstoringen of een slechte WiFi-verbinding, kan ik er binnen een halfuur zijn. Maar veel kan ook eerst via de telefoon. Ik kan dan inschatten of ik alsnog langskom voor reparatie, zoals bij een kapotte harde schijf of pc die opnieuw geïnstalleerd moet worden. Vanuit huis gaat het wel sneller, maar het is echt afhankelijk van het probleem hoe lang iets duurt.” Olivier belooft sowieso één ding: “Ik los het altijd op.”

Tekst loopt door onder foto. 

de computerbrigade
Foto: Anouk van Gorkom

“De klant vroeg of ik zijn tafel in elkaar kon zetten”

Zelfs als blijkt dat de stekker los zit. “Soms bellen mensen dat de computer het niet doet. Ik vraag dan altijd: weet je zeker dat de stekker erin zit? Als ik dan gelach aan de andere kant van de lijn hoor, weet ik genoeg.” Het gekste computerprobleem dat Olivier heeft gemaakt? Na een lange stilte: “Nadat ik een computerprobleem had verholpen, vroeg de klant of ik zijn tafel in elkaar kon zetten…”

Computerproblemen

Voorlopig houdt Olivier het met De Computerbrigade bij het oplossen van computerproblemen. En da’s maar goed ook. “Hier ligt echt mijn hart. Ik had er vroeger al feeling mee en heb daarom ook Informatica gestudeerd aan Avans. Daar heb ik uiteindelijk gekozen voor de richting consultancy, de advieskant dus. Naast het oplossen van problemen, vind ik het ook leuk om mensen te adviseren.”

Volgende stap: een eigen locatie

De Computerbrigade biedt op dit moment twee diensten: hulp op locatie of hulp op stand. Vanwege de coronacrisis helpt Olivier veel mensen vanuit huis. Over ongeveer een jaar hoopt hij zijn bedrijf voort te zetten op een eigen locatie. “Dat is veel representatiever. Dan kan ik mensen ook makkelijker ontvangen en alles vanuit één locatie doen. Ik ben aan het rondkijken, maar wacht even de coronacrisis af. Volgend jaar wil ik wel een locatie in Den Bosch hebben.” Mocht dat lukken, dan begint Olivier de dag met hetgeen waar zijn bedrijf mee begon: het ochtendkrantje.


Deze bijdrage wordt je aangeboden door De Computerbrigade. Meer over De Computerbrigade ontdekken?

De Computerbrigade zakelijke dienstverleners

Bekijk meer:zakelijke dienstverleners

adv.