Lydia is advocaat arbeidsrecht: ‘Cliënten mogen mij appen tot in de late uurtjes’
Aangeboden door Mensch Arbeidsrecht Advocatuur
Op staande voet ontslagen? Of wil je een werknemer ontslaan die niet meer presteert? Meet Lydia van den Heuvel (35) van Mensch Arbeidsrecht Advocatuur. De Bossche advocate is gespecialiseerd in arbeidsrecht en runt haar eigen kantoor (met kantoorhond George) in Den Bosch. “Of ik nu een werkgever of werknemer help, ik ga voor het beste resultaat.“
Kort nadat Lydia in januari ontslag neemt bij Snijders Advocaten om haar eigen advocatenkantoor te starten, waait het coronavirus over naar Nederland. “Ik was blij met mijn keuze, maar corona maakte het natuurlijk extra spannend.” Toch stromen de zaken meteen binnen. “Mijn eerste week had ik al direct een volle agenda en dat is sindsdien niet veranderd.”
Arbeidsrecht
Mede door het coronavirus speelt er nu veel op het gebied van arbeid. “Het meest voorkomend is ontslag, bijvoorbeeld vanwege een verslechterde financiële positie of reorganisatie.” Mensch Arbeidsrecht Advocatuur komt daardoor als geroepen. “Werkgevers en werknemers help ik met de meest uiteenlopende zaken op het gebied van arbeidsrecht. Van overeenkomst tot ontslag: zolang het met arbeidsrecht te maken heeft, kun je bij mij terecht.”
“Als een cliënt een prangende vraag heeft, is het fijn als het antwoord er snel is.”
Eigenwijze aanpak
Bel je naar Mensch Arbeidsrecht Advocatuur, dan krijg je geen telefoniste, maar Lydia zelf aan de lijn. “Vanaf de eerste seconde in het gesprek zeggen we gewoon ‘je’ en ‘jij’ tegen elkaar. Dat haalt de drempel omlaag en praat een stuk makkelijker.” Ook is de advocate niet te beroerd om met cliënten te appen. “Dat gaat soms door tot in de late uurtjes”, vertelt ze. “Als een cliënt een prangende vraag heeft, is het fijn als het antwoord er snel is.”
Zelf ondernemer
Als eigenaar van Mensch Arbeidsrecht Advocatuur is Lydia advocaat en ondernemer tegelijk. “Door mijn ervaring als ondernemer kan ik helder inschatten waar de behoefte ligt van mijn cliënten.” Naast werkgevers staat de advocate ook werknemers bij. “Doordat ik me als ondernemer goed kan verplaatsen in de werkgevers en hen adviseer, kan ik ook goed inschatten wat werkgevers drijft. Daar kan ik op inspelen als ik een werknemer bijsta.”
“Uiteindelijk ben ik pas tevreden als mijn cliënt dat is.”
Positieve recensies
De meeste mensen komen bij Mensch Arbeidsrecht Advocatuur terecht via cliënten die positief zijn over Lydia. “Ik hoor vaak dat cliënten het prettig vinden dat ik duidelijk aangeef wat ze kunnen verwachten.”
De persoonlijke aanpak van de advocate wordt geprezen in de recensies. “Het is belangrijk dat er een klik is”, vertelt ze. “Dat je elkaar begrijpt en dat de cliënt zich geholpen en gesteund voelt in het proces.” De mond-tot-mond reclame maakt dat Lydia geen moment stil zit. “Het aantal cliënten stijgt sneller dan ik had verwacht, waardoor ik nadenk over uitbreiding.”
Het beste resultaat
Zaken in arbeidsrecht kunnen vaak snel opgelost worden, maar vergen soms een langere adem. “Ik probeer altijd eerst een regeling te treffen.” Dat is volgens Lydia vaak de snelste, minst stressvolle en goedkoopste oplossing. “Het onderhandelen daarover vind ik leuk om te doen.” Lukt het niet om een regeling te treffen, dan volgt een juridische procedure bij het UWV of de rechter. Lydia is zeer gedreven en wil altijd het beste resultaat behalen voor haar cliënten. “Soms zelfs meer dan de cliënt zelf. Het blijft natuurlijk altijd de keuze van de cliënt om de zaak af te ronden of verder te vechten en dat respecteer ik dan”, aldus de advocate. “Uiteindelijk ben ik pas tevreden als mijn cliënt dat is. Daar doe ik het voor.”
Heb jij, als werknemer of werkgever, vragen op het gebied van arbeidsrecht? Bij Mensch Arbeidsrecht Advocatuur is een intake geheel kosteloos. Klik voor meer informatie op onderstaande knop.