Nieuw in: er is een bubble tea bar geopend in Delft (+ foto’s)
In landen als Taiwan en Vietnam is bubble tea niet weg te denken uit het straatbeeld. In Delft hadden we…
Facebook? Snapchat? Nee, TikTok is nu helemaal in! Sinds de eerste lockdown in 2020 is de app razend populair. De applicatie staat vol met korte grappige, leuke of juist informatieve filmpjes. Ook een aantal ondernemers zijn fanatiek aan het TikTokken geslagen en één bedrijf uit Delft doet het wel heel goed.
Italiaanse delicatessenzaak Il Tartufo is ontzettend populair op TikTok. Zij hebben namelijk een slordige 37,1K volgers en sommige video’s zijn wel 4 miljoen keer bekeken.
Chiara, de dochter van eigenaren Fabio en Angela, is het brein achter de video’s. Wij spraken haar over de goed bekeken TikToks. Zij vertelt: “We maakten al langer filmpjes voor op Instagram. Toen ik tegen mijn ouders zei dat ik deze ook op TikTok kon zetten, vonden ze dat prima maar ze verwachtten er niet zoveel van. Uiteindelijk werd een filmpje opgepikt in het buitenland, omdat mensen de taal grappig vonden. Daarna werden alle filmpjes heel goed bekeken.”
Het effect van al die kijkers werd al snel duidelijk. “Na twee dagen stonden er ineens allemaal mensen voor de deur. Sommige kwamen helemaal vanuit Haarlem, Amsterdam en zelfs Eindhoven om bij ons producten te halen. Er komen ook mensen met een filmpje naar ons toe van: ‘ik wil dit broodje graag’. Dat is natuurlijk superleuk.”
Chiara blijft voorlopig doorgaan met het maken van de video’s. “We zijn van plan om ook andere filmpjes te gaan maken. Niet alleen over broodjes, maar bijvoorbeeld ook met lekkere pastarecepten.”
Hieronder zie je één van de filmpjes van Il Tartufo:
In onze gids
Nu geopend
Nu gesloten
Populaire rubrieken