Floortje neemt het hotel van haar ouders over: ‘Nooit een risico nemen is saai’
Als je opgroeit in een hotel, raak je er bewust of onbewust toch wel erg aan gehecht. De ouders van…
In de rubriek Ondernemer uitgelicht geven wij een ondernemer de kans om zijn of haar verhaal met ons te delen. Deze keer vertelt Luc Cataldi (27) over hoe hij met grafisch ontwerpen begon en zijn onderneming Misegno | Pixels & Prints heeft opgestart.
De geboren en getogen Delftenaar is zeker geen onbekende in Delft. Veel zullen hem kennen van het restaurant Stromboli, dat zijn broers en vader runnen. Toch wist Luc op jonge leeftijd al dat hij niet in het restaurant wilde werken. “Ik ben altijd creatief geweest en het bleef door m’n hoofd gaan dat ik daar wat mee wilde doen. Grafisch design vond ik zo leuk en ging me zo goed af, dat ik daar veel liever mee aan de slag ga.”
“Vroeger tekende ik al veel en was ik veel bezig met het ontwerpen van flyers, posters en logo’s. Later is dit uitgegroeid tot websites en complete huisstijlen. Daarnaast vond ik het een mooie toevoeging om te fotograferen voor klanten. Daarom heb ik me daar ook volledig op gestort.”
Luc heeft nu een kantoor in Tanthof. “In het kantoor zit ook een fotostudio. Hier ben ik voornamelijk bezig met food- en productfotografie.”
Zo veelzijdig als Luc is, is ook zijn bedrijf. Ook voor allerlei soorten verpakkingsmaterialen kun je bij hem terecht. Luc verzorgt inmiddels al de verpakkingen van een aantal bekende bedrijven in Delft. Wij noemen: Il Tartufo, Plein11, The Real Greek, Daily Delft en natuurlijk Stromboli. “Je kunt het zo gek niet bedenken. Van eetstokjes tot hamburgerdoosjes: ik verzorg het hele pakket en zit er tijdens het gehele proces bovenop.”
Lees verder onder de afbeelding >
Full-time in een horeca zaak staan stond nooit op de planning van Luc. “Ik ben wel altijd ondernemend geweest, dat heb ik wel echt van mijn vader. Plus ik vind de horeca superleuk, maar dan wel liever iets achter de schermen. Zoals wat ik nu doe! Mijn broers hebben de zaak inmiddels overgenomen en doen dat heel goed. Ik focus me liever op Misegno | Pixels & Prints.”
Op de vraag of hij toekomstplannen heeft, antwoordt Luc volmondig ‘ja!’. “Ik wil graag Misegno | Pixels & Prints steeds groter laten worden. Zodat ik verder kan gaan met wat ik nu doe. Ik word heel blij en gelukkig van het werk wat ik nu doe.”
“Om de horeca te steunen na deze lastige coronaperiode heb ik tot oktober een leuke actie. Ik bied namelijk acht unieke greenscreen GIF’s aan voor € 150,- in plaats van de gebruikelijke € 250,-! Het enige wat je hoeft te doen is een mail te sturen naar [email protected] met je aanvraag + een screenshot van dit artikel”, aldus Luc.
Aangeboden door The Harvest
Aangeboden door Oliebollenkraam Nico Sterrenberg
In onze gids
Populaire rubrieken