Luuk (16) is benoemd tot junior directeur Citymarketing: ‘Hoogbouw zou Breda wat stadser maken’

Door Marjan Kieboom 2 november 2018

Luuk Peters (16) is de eerste directeur in zijn familie. Geboren in het Ginneken en getogen in Boeimeer is Luuk benoemd tot onze allereerste (ambitieuze) junior directeur Citymarketing.

Na een oproep die uitging via social media, kranten en scholen, werden de ouders van Luuk getagd door vrienden. Of het niet iets voor Luuk was? “Zo kwam ik erachter dat ze een junior directeur zochten,” zegt de drukke junior directeur.’ Het gezin Peters houdt van Breda en maakt eigenlijk altijd al reclame voor hun thuisstad, vertelt Luuk. “Ik ben behoorlijk enthousiast gaan solliciteren met brief én filmpje”, glimlacht de Bredanaar. Hij schopte het net als vijf andere kandidaten (waaronder één duo) tot de ‘sollicitatiedag.’

Die dag werd er één met interview op camera en een Virtual Reality opdracht via Google Maps. En toen kwam de vraag ‘Hoe zie jij Breda in 2030?’ Aan de hand van moodboards toonde Luuk zijn visie op onze toekomstige stad: “De binnenstad wil ik behouden, die is knus en gezellig zoals ‘ie is. Daarbuiten zie ik graag meer hoogbouw om Breda nog ‘stadser’ te maken. Dus een skyline met de bekendste gebouwen, met op de achtergrond vanaf de Grote Markt meer gebouwen zoals het toonaangevende gerechtsgebouw.”

Silent disco 0.0

De junior directeur vermoedt dat hij de concurrentie achter zich heeft gelaten vanwege zijn ‘Breda feel‘. “Ik geloof dat ik ben gekozen omdat Breda echt in mijn hart zit.” Zijn eerste meeting met de organisatie van Citymarketing en de directeur van hotel Nassau voor Betoverend Breda is inmiddels achter de rug. Daaruit komt zijn eerste te promoten evenement voort: een silent disco in twee edities.

Volgende week maandag gaat hij om de tafel voor de gehele jaarplanning met vijf evenementen waarop zijn inbreng meer dan welkom is. Daarnaast gaat Luuk Breda op de kaart zetten door een uniek eigen plan uit zijn pitch. Via een aantal perfecte en originele fotoplekken gaat hij de stad met vrienden, stadsgenoten en toeristen in beeld brengen. De app met voorgestelde locaties moet nog ontwikkeld worden en gaat ook een aantal minder voor de hand liggende spots aanwijzen, zoals pittoreske bosplekken. “Met de kracht van het collectief gaan we Breda laten zien.”

Bredaas sneeuwballengevecht

Wat hij hoopt te hebben bereikt na een jaar? “Natuurlijk mooie evenementen te hebben neergezet en meer jongeren voor Breda warm te hebben gemaakt, maar vooral het fotopuntenidee uit mijn pitch te hebben gerealiseerd, want dat is blijvend. Om dat idee zou ik herinnerd willen worden als junior directeur. Ik ga Breda Photo promoten maar ook een sneeuwballengevecht in het Valkenberg Park zoals vorig jaar. Dat moet je maar net weten via social media. Ook dit soort kleine dingen maken Breda de moeite waard.”

Lees ook:

bianca

Bianca zette een stekcommunity op in Breda: ‘Het is echt niet meer voor geitenwollensokken-types’

Tot een jaar geleden was home sweet home niet zo belangrijk voor Bianca van Brakel (36). Ze was over...
Joep Schreuder

NOS sportverslaggever Joep Schreuder: wereldreiziger die niet zonder Breda kan

Joep Schreuder is verslaggever bij NOS Studio Sport. Hij is geboren in Breda, woonde een tijdje in d...

adv.