Deze Bredanaars geven tips om fitter te worden: ‘Dit heeft al snel een positief effect op je conditie’

Aangeboden door de Rijksoverheid: campagne ‘Fit op jouw manier’

Erlin van Vuuren | indebuurt Breda

Fitter worden kan al door kleine aanpassingen te doen in je leefstijl. Eet bijvoorbeeld eens een appel als tussendoortje, pak de fiets naar de winkel en ga op tijd naar bed. Zo zorg je ervoor dat je binnen een paar weken een betere weerstand krijgt en daardoor fitter wordt. Genoeg bewegen, gezond eten en ontspannen: het klinkt zo makkelijk, maar dat is het niet altijd. Gelukkig sta je er niet alleen voor. Wij vroegen Bredanaars op straat wat zij doen om fitter te worden.

Er zijn ontelbare manieren om fitter te worden. Ontdek wat bij jou past op fitopjouwmanier.nl.

Miranda van Mol (52)

Om gezonder te leven, probeert Miranda vooral op haar eetgewoonten te letten. “Ik probeer vaker zonder vlees te koken. En als ik honger heb, ga ik voor de gezonde keuze en pak ik vaak juist een mandarijn of een kiwi”, vertelt ze.

“Ik probeer vooral minder te snoepen en elke dag een wandeling te maken. Wel met de nadruk op proberen. Om het daadwerkelijk te doen, vind ik soms nog lastig”, geeft ze eerlijk toe. Maar het levert volgens Miranda wel veel op als je gezond bezig bent. “Ik krijg er altijd een goed gevoel van als ik iets gezonds eet of veel heb bewogen op een dag. Je gaat dan toch met een voldaan gevoel naar bed.”

Tekst loopt door onder de foto>

Foto: indebuurt

Erlin van Vuuren (63)

Een tip van Erlin is om je telefoon ruim voordat je gaat slapen, weg te leggen. “Ik neem mijn telefoon niet mee in bed. Dat vermindert prikkels. Zo val ik makkelijker in slaap én sta ik rustiger op om de dag te beginnen.” Daarnaast vindt hij het belangrijk om veel te wandelen. “Om in beweging te blijven, wandel en tennis ik regelmatig.” Daardoor voelt hij zich een stuk energieker.

Om fitter te worden geeft Erlin als tip om heel de dag door te bewegen. “Wandelen heeft al snel een positief effect op je conditie. Je hebt er niets extra’s voor nodig en het kan de hele dag door.” Door een nieuwe actie met regelmaat uit te voeren, is het volgens Erlin makkelijker om er een gewoonte van te maken. “Kijk maar eens naar bewegen in de ochtend. Daar start je al mee zodra je uit bed stapt!”, vertelt Erlin met een knipoog.

Tekst loopt door onder de foto >

Erlin van Vuuren | Foto: indebuurt Breda

Angelique Stols (49)

Angelique begint haar ochtenden met heel wat beweging. “Door weer en wind laat ik de honden uit. Meestal rijd ik ’s ochtends rond een uur of acht naar het bos met een clubje honden. Die laat ik daar uit.” Tijdens een wandeling met buurtgenoten zet Angelique gemiddeld vierduizend stappen. “Als ik de stappen van mijn eigen wandelingen er bij zou optellen, zijn dat er nog veel meer! Ik raad iedereen aan om regelmatig te wandelen. Die dagelijkse stappen werken zo goed voor je lichaam.”

Ze probeert daarnaast één tot twee keer per week een vleesvervanger te eten. “Ik eet graag vlees, dus de hele week vegetarisch eten vind ik moeilijk. Maar door het een paar keer per week te vervangen, zet je al belangrijke stapjes.” Dat is ook direct de tip die Angelique meegeeft: “Ik vind lekker eten belangrijk, maar lekker en gezond kan ook samengaan. Het is dus goed om te kijken naar wat gezond én lekker is.

Tekst loopt door onder foto >

Angelique Stols | indebuurt Breda

Wil jij ook graag fitter worden? Er zijn ontelbare manieren om fitter te worden. Kijk voor meer meer tips en wat bij jou past op fitopjouwmanier.nl.

de Rijksoverheid: campagne ‘Fit op jouw manier’

Meer informatie

de Rijksoverheid: campagne ‘Fit op jouw manier’

Meer informatie

Meer in deze categorie

Bredanaars

Ga naar “5 x deze stadsgenoten doen iets goeds voor Breda”

5 x deze stadsgenoten doen iets goeds voor Breda

karin charles
Ga naar “Je buurvrouw, postbode of collega: wie is volgens jou de nieuwe Bredase Smaakmaker?”

Je buurvrouw, postbode of collega: wie is volgens jou de nieuwe Bredase Smaakmaker?

Aangeboden door Breda Marketing

Ga naar “Bredase Emma is finaliste van Miss Teen of Noord-Brabant: ‘Winnen is niet het belangrijkste’”

Bredase Emma is finaliste van Miss Teen of Noord-Brabant: ‘Winnen is niet het belangrijkste’

In onze gids

Ga naar “The Cake Room”

The Cake Room

  • Veemarktstraat 69
  • Restaurants en horeca
  • 10:00 - 17:30
The Cake Room

Nu geopend

Ga naar “Sugo Pizza Asterdhoeve”

Sugo Pizza Asterdhoeve

  • Rietdijk 6
  • Restaurants en horeca
  • Gesloten
Sugo

Nu gesloten

Ga naar “L’Anatra”

L’Anatra

  • Nieuweweg 75
  • Restaurants en horeca
  • Gesloten
restaurant L'anatra

Nu gesloten

Aanbiedingen

Ga naar “Satisfyer van € 49,95 voor € 24,98”

Satisfyer van € 49,95 voor € 24,98

  • Kruidvat
  • Geldig t/m 30 januari 2022
Ga naar “Oral-B elektrische tandenborstels PRO en duopak van € 69,99 voor € 34,99”

Oral-B elektrische tandenborstels PRO en duopak van € 69,99 voor € 34,99

  • Kruidvat
  • Geldig t/m 30 januari 2022
Ga naar “Palmolive douche en haarverzorging van € 3,49 voor € 1”

Palmolive douche en haarverzorging van € 3,49 voor € 1

  • Kruidvat
  • Geldig t/m 30 januari 2022
Ga naar “Pyjama met slaapmasker € 9,99”

Pyjama met slaapmasker € 9,99

  • Aldi
  • Geldig t/m 30 januari 2022
Ga naar “Velours badjas € 17,99”

Velours badjas € 17,99

  • Aldi
  • Geldig t/m 30 januari 2022

Vacatures

Ga naar “Accountmanager Marketing”

Accountmanager Marketing

  • ViaJou werving & selectie
  • Fulltime

Topper

Ga naar “Carwash Medewerker”

Carwash Medewerker

  • Randstad
  • Fulltime
Ga naar “Assistent registratie”

Assistent registratie

  • Actief Werkt! Uitzendbureau
  • Fulltime
Ga naar “Vaccinatie medewerker West-Brabant”

Vaccinatie medewerker West-Brabant

  • Aethon
  • Parttime
Ga naar “Helpende, Helpende plus, Verzorgende IG en Verpleegkundigen”

Helpende, Helpende plus, Verzorgende IG en Verpleegkundigen

  • Tempo-Team
  • Parttime

Agenda

Ga naar “Hop On Hop Off Festival 2022”

Hop On Hop Off Festival 2022

  • Van 8 apr t/m 10 apr