Breda

×

indebuurt categorieën

Meer indebuurt

Service

Bo en Noah zijn influencers op Instagram: ‘In dit werk moet je 24/7 aan staan’

Door Daphne Geelink 22 juni 2020

Bo Brown (21) en Noah Altink (21) hebben een relatie en zijn daarnaast social influencers. Naar eigen zeggen versterken ze elkaar in hetgeen waar ze het allerliefst mee bezig zijn: Instagram. De twee vertellen hoe het leven van een influencer eruitziet.

Het koppel leerde elkaar zo’n anderhalf jaar geleden kennen via – hoe kan het ook anders – Instagram. De Bredase Bo kwam aan de praat met Noah uit Oegstgeest. Ze volgden elkaar op het socialmediakanaal en een afspraak in real life was snel gemaakt. De twee ontmoetten elkaar voor het eerst in Utrecht. “Het klikte gelijk”, vertelt Bo. “Een tweede date kwam al vrij snel erachteraan”, vult Noah aan.

Dreamteam

In die tijd zat Bo al in de wereld van influencers en Instagram. Zij had al een aantal betaalde klussen op haar naam staan. Noah: “Ik was er wel mee bezig, maar niet zoveel als Bo. Zij heeft me gemotiveerd om ermee verder te gaan.” Nu zijn de twee een echt dreamteam. Ze zijn beiden actief op een eigen Instagramaccount: @bobrownn en @noahaltink.

Wat doen Bo en Noah precies?

Voor degenen die compleet onbekend zijn met het fenomeen social influencers: Bo en Noah zijn erg zichtbaar op Instagram en hebben een groot publiek dat hen volgt. Merken als Sony en MyProtein weten de twee regelmatig te vinden om producten te promoten. En dat kan er zo uitzien:

Tekst loopt door onder Instagrampost.

View this post on Instagram

✨ Waardering voor de kleinste dingen (vooral op dit moment). Ik ben echt een muziek liefhebber. En als je aan mij vraagt van welk muziek genre hou je? Heb ik er niet 1, niet 2, maar zoveel meer haha! Zodra een nummer mijn gevoel raakt voeg ik ‘m gelijk toe in mijn playlist. En ja dit kan een nummer zijn uit de top 40 lijst, maar ook uit de jaren 80 zijn. Vooral tijdens deze dagen brengt muziek mij verder, om nog meer positiviteit het leven in te roepen! Door middel van de headphone van @sony.nederland kan ik me afschermen van de rest (dankzij de draadloze noise cancelling) en heb ik een perfect momentje voor mezelf! 🎧 Wat is jouw lievelingsnummer op dit moment? Wie weet zet ik hem ook in mijn afspeellijst. #sonyheadphones #1000MX3 #noisecancelling #sony

A post shared by BO BROWN (@bobrownn) on

Alles op beeld

“Het is onwijs leuk dat we allebei met Instagram bezig zijn. We zitten in hetzelfde schuitje”, laat Bo weten. “Je begrijpt elkaar. Als ik een keer een foto of video wil maken, dan is dat geen probleem. We weten van elkaar dat we alles op beeld willen hebben.” Volgens Noah is het essentieel om een sterke band te hebben om dit samen te doen. “Naast onze eigen Instagramaccounts runnen we een eigen bedrijf.”

De Instafabriek

De Instafabriek is een contentcreatiebureau waarbij ze onder andere influencer marketing aanbieden en zo nu en dan lezingen geven. Ze helpen bedrijven maar al te graag met hun social media. “Van tevoren hebben we veel over een samenwerking gesproken. Gelukkig is onze relatie sterk genoeg: we hebben een goede scheiding tussen ons privé- en werkleven.”

Uiteraard krijgen Bo en Noah regelmatig complimentjes van andere dames en heren, maar jaloezie bestaat niet in hun relatie. “We zijn heel open naar elkaar”, zegt Bo. Noah: “Regelmatig zitten we op elkaars telefoon. We weten allebei dat we niet het type zijn dat een verkeerde route neemt, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik vind het hartstikke leuk als een meisje op mijn foto reageert, maar ik kan me niet aangetrokken voelen tot een persoon die ik niet ken. Ik vertrouw Bo, we hebben samen een doel en daar kan niets tussenkomen.”

Tekst loopt door onder Instagrampost.

Geen festivals of uitgaan

“Veel leeftijdsgenoten houden van festivals of uitgaan, wij niet”, stelt Noah. “Wij hebben één doel en dat proberen we samen te behalen: we willen een actieve following base creëren door nog mooiere content te maken.” Noah volgt daarnaast een opleiding in ondernemerschap, Bo heeft een diploma vormgeving op zak en begint in september met crossmediale communicatie. “We hopen in de toekomst De Instafabriek te laten uitgroeien tot de grootste Insta-agency van Nederland.”

Het leven van een influencer, makkelijk?

Het leven van een influencer is simpel, toch? Even een foto online plaatsen en klaar is Kees. Of toch niet? Bo legt uit: “Het zijn zoveel stappen voordat een foto daadwerkelijk online komt. We gaan niet zomaar met iedereen in zee. Wanneer we een merk promoten, starten we met het bedenken van een concept. Vervolgens proberen we een beeld te maken dat past bij het merk. We zoeken een locatie waar we kunnen schieten, we maken de foto en soms is er zelfs een tweede shoot.

“In dit werk moet je 24/7 aan staan om te reageren op volgers of belletjes aan te nemen van een merk. Daarnaast is het heel belangrijk om actief te blijven”, aldus Bo. Noah haakt daarop in: “Als je ons bedrijf en ons eigen Instagramaccount meerekent zijn we misschien wel tachtig tot negentig uur per week met Instagram bezig.” Toch vinden de twee dat helemaal niet erg. “We vinden het superleuk om te doen, we zien een groei en dat motiveert om door te blijven gaan. Samen, als duo, willen we de grootste worden.”

Lees ook:

Pluizige honden, schattige katten en zelfs een egel: deze Bredase huisdieren hebben Instagram

Bredanaars en hun liefde voor huisdieren ❤️. We vroegen aan jullie: welk Bredaas huisdier heeft een ...

5 x Bredanaars met ontiegelijk veel volgers op Instagram

We kunnen uren door de Instagramaccounts van deze Bredanaars scrollen. Wij zijn niet de enigen, want...

13 x dit zet bijna elke Bredanaar op zijn of haar Instagramaccount

Zit jij de laatste tijd ook vaker op je telefoon dan normaal? Dan is de kans groot dat jouw Instagra...

adv.