Tim verkoopt geverfde Nike-sokken: ‘Ik wilde dit vanuit Breda nóg beter doen’

Tim verkoopt geverfde Nike-sokken.

Vraag aan Tim Cornelisse (28) wat hem het meest interesseert en het blijft niet bij één ding. De Bredanaar is creatief, sportief, muzikaal én heeft een voorliefde voor parfum. Is dat alles? Zeker niet, want Tim is ook dagelijks bezig met het verven en verkopen van populaire Nike-sokken.

Zijn bedrijf Sock It Custom is een van zijn vele ideeën. “Ik heb zo vaak concepten in mijn hoofd. Veel daarvan werkte ik uit met mijn broertje, van wie ik de parfumverslaving overnam”, zegt Tim lachend. “Ons ultieme doel is het ontwikkelen van hét nieuwe Swapfiets-concept, maar dan moet je van wel heel goede huize komen.”

Dit is Sock It Custom

Tim koopt Nike-sokken in, verft ze in een trendy kleur en verkoopt ze via Instagram. “Die witte sokken zijn populair en je ziet ze veel in de sportschool en op festivals”, vertelt hij. “Mensen willen steeds vaker hun outfits qua kleur afstemmen, van top tot teen. Ik vind het supervet om daaraan bij te dragen, mensen blij te maken en iemand met mijn sokken in de sportschool tegen te komen.”

Persoonlijke berichtjes

Een webshop heeft Tim niet. “Dat is een bewuste keuze. Mensen bestellen via een persoonlijk bericht op Instagram en dat stukje sociaal contact maakt het leuk. Veel mensen sturen enthousiast dat het pakketje binnen is gekomen en ik hoor hoe blij ze ermee zijn.”

Geen webshop

“Een webshop draait meer om cijfers en hoeveel verkopen je draait. Daarnaast kost een Shopify-abonnement [een programma waarmee je je eigen webshop runt, red.] maandelijks extra geld. Dat wil ik niet hoeven door te berekenen in de prijs van de sokken.” Tims doel? “Het klinkt misschien cliché, maar ik wil gewoon mensen blij maken. Ik kreeg laatst van een meisje te horen dat zij op straat werd aangesproken. Diegene complimenteerde haar leuke, vrolijke sokken. Daar doe ik het voor.”

Beter goed gejat dan slecht bedacht

Als creatieve freelancer doet Tim veel ervaring op als grafisch vormgever, maar ook als ondernemer. “Het concept van sokken verven en verkopen zag ik bij iemand uit Amsterdam. Onder het mom ‘beter goed gejat dan slecht bedacht’ wilde ik mijn eigen ding ervan maken. Ik haalde het naar Brabant, werkte het uit, bedacht eigen kleuren en wilde het vanuit Breda beter doen.”

Inkopen

De Bredanaar zette een klein startkapitaal op zijn rekening en berekende wat hij nodig had om Sock It Custom op te zetten. “Ik moest sokken inkopen, een weegschaal voor de verf en natuurlijk de verf zelf. Toen ik eenmaal alles binnen had en had uitgetest, kon ik beginnen.”

Gratis promotie

Tim studeerde 4 jaar aan het Sint-Lucas in Eindhoven en studeerde vorig jaar af in Communication & Multimedia Design aan Avans. “Daardoor heb ik een groot creatief netwerk. Ik besloot te proberen om gratis Sock It Custom op de markt te zetten, zonder promotiekosten. Van dansers tot fashionfotograaf: ik vroeg mensen uit mijn netwerk of ze me voor niks wilde helpen en dat lukte. Zo kwam ik aan foto’s en promotiemateriaal. Het visuele aspect is voor mij heel belangrijk.”

Geen Adidas-sokken

Wat Tim precies voor toekomstplannen heeft met Sock It Custom, weet hij nog niet. “Ik wil dat mensen een nieuwe beleving krijgen en denk veel na over hoe ik dat naar een hoger niveau kan tillen. Het blijft natuurlijk één product dat ik verkoop. Ik krijg vaak de vraag of ik ook Adidas-sokken wil doen, maar dat weiger ik. Ik ben en blijf team Nike, dan kan een Adidas-fan beter iets soortgelijks oprichten.”

Lees ook:

Meer in deze categorie

Ondernemer uitgelicht

Ga naar “Antoni runt Makeupsisters.nl in Breda: ‘We doen make-overs en geven dragworkshops’”

Antoni runt Makeupsisters.nl in Breda: ‘We doen make-overs en geven dragworkshops’

Ga naar “Bredase Corina is meisjescoach: ‘Ik voelde me in mijn puberjaren heel verloren’”

Bredase Corina is meisjescoach: ‘Ik voelde me in mijn puberjaren heel verloren’

Ga naar “Roberto en Giancarlo brengen de Italiaanse keuken naar Breda: ‘Elke pizza is het resultaat van drie dagen werk’”

Roberto en Giancarlo brengen de Italiaanse keuken naar Breda: ‘Elke pizza is het resultaat van drie dagen werk’

In onze gids

Ga naar “The Cake Room”

The Cake Room

  • Veemarktstraat 69
  • Restaurants en horeca
  • Gesloten
The Cake Room

Nu gesloten

Ga naar “Sugo Pizza Asterdhoeve”

Sugo Pizza Asterdhoeve

  • Rietdijk 6
  • Restaurants en horeca
  • Gesloten
Sugo

Nu gesloten

Ga naar “L’Anatra”

L’Anatra

  • Nieuweweg 75
  • Restaurants en horeca
  • Gesloten
restaurant L'anatra

Nu gesloten

Aanbiedingen

Ga naar “Satisfyer van € 49,95 voor € 24,98”

Satisfyer van € 49,95 voor € 24,98

  • Kruidvat
  • Geldig t/m 30 januari 2022
Ga naar “Oral-B elektrische tandenborstels PRO en duopak van € 69,99 voor € 34,99”

Oral-B elektrische tandenborstels PRO en duopak van € 69,99 voor € 34,99

  • Kruidvat
  • Geldig t/m 30 januari 2022
Ga naar “Palmolive douche en haarverzorging van € 3,49 voor € 1”

Palmolive douche en haarverzorging van € 3,49 voor € 1

  • Kruidvat
  • Geldig t/m 30 januari 2022
Ga naar “Castor-olie € 2,29”

Castor-olie € 2,29

  • Action
  • Geldig t/m 25 januari 2022
Ga naar “Bambino van € 2,99 voor € 2,54”

Bambino van € 2,99 voor € 2,54

  • Kruidvat
  • Geldig t/m 30 januari 2022

Vacatures

Ga naar “Accountmanager Marketing”

Accountmanager Marketing

  • ViaJou werving & selectie
  • Fulltime

Topper

Ga naar “Jeugdbeschermers Breda”

Jeugdbeschermers Breda

  • Stichting Nidos
  • Parttime
Ga naar “Carwash Medewerker”

Carwash Medewerker

  • Randstad
  • Fulltime
Ga naar “Assistent registratie”

Assistent registratie

  • Actief Werkt! Uitzendbureau
  • Fulltime
Ga naar “Vaccinatie medewerker West-Brabant”

Vaccinatie medewerker West-Brabant

  • Aethon
  • Parttime

Agenda

Ga naar “Hop On Hop Off Festival 2022”

Hop On Hop Off Festival 2022

  • Van 8 apr t/m 10 apr