Breda

×

indebuurt categorieën

Meer indebuurt

Service

Jun van Geisha Lounge: ‘M’n medewerkers mogen tiktokken tijdens het werk’

Door Jennifer da Graça 28 augustus 2020

Loop binnen bij Geisha Lounge en je waant je in een cocktailbar annex club. Met als grootste verschil: overal staan tafels waar je gezellig kunt genieten van sushi.

“We vergelijken onszelf met restaurants in de grote steden”, vertelt Jun Dai, eigenaar van Geisha Lounge. “Zo houden we de lat hoog en blijven we innovatief.” Jun vertelt ons op welke manieren hij zijn restaurant telkens weer naar een nieuw niveau tilt.

Een andere manier van bestellen

Een van de eerste innovaties bij Geisha Lounge was een digitale verandering. “Een tijd geleden startten we een pilot met QR-codes”, vertelt Jun. “Ik wilde liever niet werken met bestellingen via tablets, maar zocht wel een nieuwe manier van bestellen.” Het idee: je scant met je telefoon een QR-code op tafel en bestelt hiermee al het eten en drinken dat je wilt. Klinkt goed, maar toch liep het niet direct van een leien dakje, laat hij weten. “Veel gasten zagen in het begin niet de toegevoegde waarde ervan in. Het was ook een pilot dus soms was er een bug… Maar uiteindelijk ging alles veel beter en tegenwoordig gebruikt 95% van onze gasten het systeem. Als je liever ‘ouderwets’ bestelt, kan dat natuurlijk ook. Maar helemaal sinds de afgelopen maanden is iedereen heel blij met deze oplossing.”

Tekst loopt door onder de foto’s.

Foto: Denise Kraayenbrink
Foto: Denise Kraayenbrink

In een gat springen

Ook op het vlak van marketing en social media blijft Jun vernieuwen. Wat doe je als alle mainstream social media al is bezet door andere restaurants? Dan zoek je de platforms op waar je als enige sushirestaurant zit. “We begonnen eerder dit jaar met TikTok“, vertelt Jun. “Zichtbaarheid is zó belangrijk, daar besteden we veel tijd aan. Soms plannen we medewerkers in om content te maken voor TikTok of Instagram. Veel van hen vinden dat heel leuk, dus dan is het win-win!” Jun en zijn medewerkers merken dat de video’s aanslaan. “Gasten vragen of de medewerkers die ze kennen van TikTok aanwezig zijn. Door jezelf te laten zien op social media krijgt het restaurant een gezicht en worden we nog laagdrempeliger. Helemaal als je dan viral gaat, sommige video’s worden honderdduizenden keren bekeken.”

Alternatief op uitgaan

Jun blijft zichzelf en Geisha Lounge ook op andere vlakken uitdagen. “Een aantal weken geleden kwam tijdens een gezellige avond het idee: als uitgaan voorlopig niet kan, waarom brengen we de muziek niet naar ons? We organiseerden een tof feest met dj’s, cocktails én uiteraard hapjes van onze kaart. Het restaurant was mooi aangekleed, veel van onze gasten keken hun ogen uit.” De avond bleek een succes, want de dag erna werd Jun veel gebeld. “Bekenden wilden weten of zij hier binnenkort ook een feest mogen hosten. De eerste avond was een pilot, maar het smaakt zeker naar meer. Ik moet bezig blijven en ben altijd bezig met vinden van nieuwe uitdagingen, prikkelende ideeën en toevoegingen voor Geisha Lounge. Dat blijf ik voorlopig nog wel doen.”

Tekst loopt door onder de foto’s.

Foto: Denise Kraayenbrink
Foto: Denise Kraayenbrink

Stuur jouw vernieuwende idee in!

Ben jij ook ondernemer en heb je je bedrijf – net als Jun – opnieuw uitgevonden? Dan heb je geluk! Visa is een actie gestart om innovatieve ondernemers te ondersteunen. Je kunt jouw idee insturen via deze website. Uit alle inzendingen selecteert Visa vijftien winnaars. Ieder bedrijf krijgt een advertentiecampagne t.w.v. €2.000,- op Facebook en/of Instagram om hun bedrijf te promoten. De tweede prijs is ook niet mis: vijftien ondernemers krijgen een online workshop van een retailspecialist. Enneh, ben jij geen ondernemer maar ken je wel iemand waarvan je zegt: die moet hier écht aan meedoen? Stuur hem of haar dan dit artikel door!



Meer over Geisha Lounge ontdekken?

Geisha Lounge

sushi restaurants

Gesloten12:00 - 23:00

Havermarkt 21, Breda

Bekijk meer:sushi restaurants

adv.