Wandelen door Bergs natuurgebied? Check vanaf je bank hoe druk het daar is!
Vast herkenbaar: je besluit samen met je gezin een ochtendwandeling te maken in het bos. Heerlijk rustig wakker worden, de...
De eerste anderhalve week van het ‘nieuwe normaal’ zit erop voor de horeca. Hoe is het gegaan met alle coronamaatregelen? Hoe was het om weer gasten te mogen ontvangen? We vroegen een aantal Bergse cafés en restaurants hoe voor hen de heropening van het horecaseizoen is geweest.
De eerste anderhalve week is voor Frank, eigenaar van Het Strandhuys, goed bevallen. “We hebben genoeg tijd gehad om voor te bereiden en onze werknemers van tevoren goed in te lichten. Het zijn veel jongeren die hier werken, dus die zijn ook erg flexibel.”
‘We hebben genoeg tijd gehad om ons voor te bereiden’
Vanwege het heerlijke weer op maandag 1 juni was hij even bang dat het een chaos zou worden met bezoekers. Maar dat viel gelukkig mee. “Onze medewerkers konden er zo weer goed inkomen en we konden ook genoeg aandacht geven aan alle gasten.”
De ondernemer heeft er een deel terras bijgekregen, waardoor hij genoeg afstand tussen de tafels kan waarborgen. Binnenkort gaat hij met zijn team evalueren over hoe de eerste weken zijn gegaan. “Ieder teamlid levert een puntenlijstje in. Zo kunnen we goed kijken: hoe willen we het graag hebben?”
Ook bij bistroclub De Stadsburger zijn de eerste dagen goed verlopen. “Het is boven verwachting gegaan”, vertelt eigenaar Ad. “We hebben alle maatregelen getroffen die we konden nemen en hebben veel positieve reacties gehad van onze bezoekers.” Voorbeelden van deze maatregelen: buiten de zaak staat een bord met de huisregels die bezoekers eerst even goed moeten doorlezen en alle gasten krijgen vooraf desinfectiemiddel voor hun handen.
De eigenaar van bistroclub De Stadsburger denkt liever in oplossingen, in plaats van problemen. “We moeten er met z’n allen het beste van maken, maar het ziet er hoopgevend uit. Mensen krijgen weer vertrouwen!”
‘We moeten er met z’n allen het beste van maken’
De reserveringen stroomden binnen bij de eetgelegenheid, vandaar dat ze hebben besloten om vanaf 12 juni te werken met tijdsblokken. “Zo is het voor ons een stuk overzichtelijker. Van 17.00 tot 19.30 uur kan er gereserveerd worden en van 19.30 uur tot sluit.”
Zuivelstraat 3, 4611 PD Bergen op Zoom
Nu geopend
Meer informatie
Dit bericht bekijken op Instagram
Een bericht gedeeld door De Teerkamer (@deteerkamer) op 10 Jun 2020 om 1:27 (PDT)
De eerste anderhalve week is goed gegaan bij De Teerkamer, al merkt Daphne nog wel terughoudendheid bij de gasten. “Maar zodra bezoekers hebben gezien hoe we het hier hebben ingedeeld, komt het vertrouwen weer terug.”
‘Wij zorgen ervoor dat het bezoek veilig is’
“Alles staat ruim opgesteld en je zit niet te dicht bij elkaar.” De onderneemster hoopt dan ook dat iedereen die het aandurft, weer komt voor een drankje, lunch of avondeten. “Natuurlijk staan ieders gezondheid op de eerste plek. Maar wij zorgen ervoor dat het veilig is.”
De Teerkamer heeft de afgelopen maanden niet stilgezeten. Een paar dagen nadat ze te horen kregen dat de deuren dicht moesten, stond hun bezorgdienst Take Delivery al online. Eigenaresse Daphne: “We misten gezonde bezorgmaaltijden in Bergen op Zoom.” Op de site vind je dan ook een breed aanbod: van broodje gezond tot gamba’s in knoflook. En hoewel ze weer open zijn, blijven ze doorgaan met de bezorgdienst.
De eigenaren hebben deze periode ook hard gewerkt aan een nieuw concept. Zo kan je bij De Teerkamer nu kleinere gerechten bestellen. Die passen goed bij de borrel, maar meerdere gerechtjes bij elkaar zijn weer ideaal als diner. “Daar hebben we al veel positieve reacties op gekregen van onze gasten”, vertelt Daphne.
Blijf op de hoogte
Schrijf je in voor de nieuwsbrief van indebuurt Bergen op Zoom en blijf op de hoogte van alles over en rondom Bergen op Zoom.
Aangeboden door H.Essers
Aangeboden door Level.works
In onze gids
Populaire rubrieken
In onze gids
Populaire rubrieken
In onze gids
Populaire rubrieken