N&N Partners: ‘Printers worden altijd onderschat, maar als ‘ie het niet doet…’

Door Natalie Polman 17 november 2017

De Apenheul en Julianatoren zijn klant, maar ook de Zeeman en Etos. N&N Partners levert en beheert printers van zakelijk Nederland.  

Met zijn vader Fred begon Alfred Nieuwenhuis toen hij begin twintig was N&N Partners. Nieuwenhuis & Nieuwenhuis dus. “Daarvoor verkocht ik kopieerapparaten voor een ander bedrijf. Het klantcontact was leuk, maar je moest soms een advies geven waar je niet perse achter stond.”

Zit-sta bureaus en balanskrukken

Tijd om het zelf te doen dus. N&N Partners begon in 2000 en levert sindsdien eigenlijk alles voor op kantoor: printers, kantoorartikelen en meubels en projectinrichting. Zo verkoopt het achtkoppige bedrijf (vader Fred stopte in 2007) zit-sta bureaus, zit-sta vergadertafels en ergonomische balanskrukken (zie foto hieronder) die je kunt testen op je eigen kantoor:

N&N Partners
foto indebuurt.nl

Ook mochten de interieurarchitecten van N&N Partners de kantoren van onder meer Achmea en BAM inrichten.

Printers

Maar in het leveren van printers en beheren van printerparken heeft N&N echt naam gemaakt, als DePrinterexpert. Apeldoornse bedrijven als Apenheul, Julianatoren, Reinders, Albert van de Scheur en Wensink Mercedes-Benz zijn klant, maar ook (inter)nationale bedrijven als Asics, Etos, Zeeman en Bidfood (voorheen DeliXL).

“We zijn niet de goedkoopste en dat willen we ook niet zijn. Alles moet naar waarde zijn. We leveren printers en beheren printerparken en daarbij krijgen klanten een onderhoudscontract waarin de complete zorg voor de printers geregeld is. Zo zitten klanten nooit meer zonder toners, lossen we printerstoringen op en krijgen ze rapportages van hun printgedrag. En we zorgen uiteraard ook voor een goede beveiliging van de all-in-one printers die onze klanten gebruiken voor het digitaliseren van papieren data.”

‘We zijn niet de goedkoopste en dat willen we ook niet zijn’

“Veel klanten worden klant voor het leven. Dat worden ze niet zomaar. We houden in de gaten wat de beste printers zijn, kijken wat past bij het bedrijf door te vragen hoeveel en wat ze printen én gaan regelmatig langs. Als we zien dat ze kunnen besparen op de printkosten, helpen we ze daarbij.

Pro-actief

“Je moet pro-actief met klanten aan de slag gaan. Als je een klant ‘binnen’ hebt, begint het pas. Als er een klacht is over een reparatie of wat dan ook, is dat niet erg, we hebben zelfs liever dat een bedrijf het zegt als iets niet helemaal naar wens is. Het is alleen wel zaak dat we de klacht goed oplossen. Daarbij is het ook belangrijk om de zaken met een lach te kunnen doen.”

Als extraatje kunnen klanten N&N huislijn-toners aanschaffen, die het bedrijf laat produceren in Duitsland. “Ze zijn veertig procent goedkoper dan de originele toners en het voordeel is dat we zo makkelijker en meer service kunnen verlenen”, zegt Alfred.

‘Als je een klant ‘binnen’ hebt, begint het pas’

Tja, erg spannend zijn printers niet, maar onmisbaar des te meer. Of, om in de treffende woorden van Alfred te spreken: “Printers worden altijd onderschat, maar als ‘ie het niet doet…”.

N&N Partners zakelijke dienstverleners

nu gesloten08:30 - 18:00

Tweelingenlaan 184

Bekijk meer: zakelijke dienstverleners
Foutje gezien?

Lees mee en reageer! (1 reacties)

Reactie