Veelgestelde vragen

We willen bij indebuurt alles zo makkelijk mogelijk maken. Dus vandaar dat we al wat vragen op een rij hebben gezet die jij mogelijk zou kunnen hebben. Staat jouw vraag er niet tussen? Neem gerust contact met ons op!

 

Over indebuurt

Indebuurt wil op lokaal niveau nieuws bieden in de vorm van artikelen, aanbiedingen en tips. Informeren, amuseren en inspireren omtrent ontwikkelingen en activiteiten in jouw buurt: daar zijn wij goed in!

Op het moment van schrijven is indebuurt actief in 21 steden:

Amersfoort, Apeldoorn, Arnhem, Bergen op Zoom, Breda, Delft, Den Bosch, Den Haag, Deventer, Doetinchem, Dordrecht, Eindhoven, Enschede, Gouda, Hengelo, Leiden, Nijmegen, Tilburg, Utrecht, Woerden, Zwolle.

Indebuurt is actief in 21 steden en bereikt maandelijks inmiddels meer dan 1 miljoen bezoekers. Samen zijn zij goed voor meer dan 10 miljoen pageviews.

 

Indebuurt is een initiatief van de Persgroep, die ken je wellicht van het AD of de Volkskrant. In elke stad hebben wij een lokaal team dat hard werkt aan indebuurt. Tevens is er een landelijk team dat vanuit Amsterdam de steden ondersteunt. Neem gerust eens contact met ons op!

Nee, we hebben mooie websites, nieuwsbrieven en Facebook-pagina’s en richten al onze aandacht op online media. Wel werken we samen met lokale huis-aan-huis media van de Persgroep. Daarom kan het voorkomen dat je leuke artikelen toch eens terugziet.

Adverteren op indebuurt

Dat kan! Bij het afnemen van een promotiepakket is het mogelijk om een prijsvraag te sponsoren.

Wanneer jij een leuk nieuwtje hebt kan je natuurlijk altijd onze redactie tippen! Onze redactie maakt vervolgens een selectie van de verschillende tips die zij ingestuurd krijgen.

Wil je er zeker van zijn dat jouw informatie terecht komt bij jouw doelgroep? Klik dan op adverteren en kijk naar de verschillende mogelijkheden op indebuurt.

Indebuurt focust op lokale ondernemers die mikken op de inwoners van de stad als doelgroep. Hierbij zijn ondernemers die gerelateerd zijn aan één van onderstaande segmenten het best passend:

  • Eten & drinken / horeca (koffiebars, restaurants, traiteurs, wijnhandels, etc.)
  • Retail (kledingwinkels, warenhuizen, cadeauwinkels, etc.)
  • Wonen (nieuwbouw, makelaars, woonwinkels, woonboulevards, etc.)
  • Services (kappers, manicure, pedicure, yoga, etc.)
  • Doen (sportscholen, bowlingbanen, escape rooms, bioscopen, etc.)

Twijfel je of jouw onderneming in één van deze categorieën past? Neem dan gerust contact met ons op en dan gaan we alsnog op zoek naar een passende oplossing!

Standaard:

We sluiten graag alle bedrijven en winkels aan op onze lokale gids. Dit is gratis. Kijk op de voor jouw relevante indebuurt website om daar een gratis gidsvermelding aan te vragen. Dit kan via het menu in de footer > Bedrijf aanmelden. Jouw bedrijf word weergegeven met door ons verzorgd beeldmateriaal en geen extra informatie.

Premium:

Wanneer je een pakket bij ons afneemt krijg je allereerst een premium bedrijfspagina. Hier zitten de volgende voordelen aan:

  • Zelf jouw mooiste beeldmateriaal aanleveren
  • Een Call to Action toevoegen die ervoor zorgt dat de doelgroep op jouw eigen website terecht komt
  • Extra informatie toevoegen zoals een uitgebreide beschrijving van jouw missie, visie, openingstijden etc.
  • Mogelijkheid om direct jouw Facbookpagina te liken met een likebox

Voorbeeld premium bedrijfspagina

 

Allereerst maken wij een premium bedrijfspagina aan met een CTR naar jouw eigen omgeving. Op het moment dat er een artikel geplaatst wordt, kunnen wij deze ook nog aanjagen via Facebook (afhangende van de afname van jouw pakket). Dit houd in dat een nog groter deel van jouw doelgroep dit artikel te zien krijgt. Vervolgens verschijnt jouw artikel in onze nieuwsbrief en afhankelijk van jouw stad is het ook nog mogelijk dat jouw artikel terug te vinden is in één van de huis-aan-huismedia van onze partners.

indebuurt heeft diverse commerciële mogelijkheden beschikbaar, te weten:

  • Branden content
  • Vacatures promoten
  • Aanbiedingen promoten
  • Artikelen uitgelicht op Facebook en Twitter
  • Bedrijfspagina op indebuurt

Op https://indebuurt.nl/adverteren vind je een uitgebreider overzicht van de exacte specificaties van deze commerciële proposities.

Wij van indebuurt zorgen ervoor dat onze klanten automatisch rapportages ontvangen met betrekking tot de prestaties van hun artikelen.

  • Over gepubliceerde artikelen krijgen onze klanten een tussentijdse rapportage na 3 dagen.
  • In het geval van specials volgt ook nog een eindrapportage na 25 dagen.
  • Onze klanten die minimaal een startpakket hebben afgenomen ontvangen maandelijks op de 1e van de maand een rapportage.

Rapportages omtrent vacatures en acties volgen mogelijk later.

We sluiten graag alle bedrijven en winkels aan op onze lokale gids. Dit is gratis. Kijk op de voor jouw relevante indebuurt website om daar een gratis gidsvermelding aan te vragen. Dit kan via het menu in de footer > Bedrijf aanmelden.

Nee, het is op dit moment niet mogelijk om een displaycampagne in te kopen op indebuurt. Anders dan bij vele partijen wilt indebuurt niet focussen op de verkoop van banners, maar willen we echt meerwaarde creëren voor ondernemer en consument. indebuurt zet jouw verhaal centraal.

Voor onze klanten

Voordat het artikel online te zien is, kan deze nog bekeken en aangepast worden in een correctieronde. De redactie stelt jouw hiervan op de hoogte.

In sommige gevallen is het mogelijk om in verschillende steden te adverteren. Wij willen samen op zoek gaan naar de beste propositie voor jouw bedrijf.

Dus neem gerust contact met ons op en dan bespreken we de mogelijkheden!

 

CTA is een afkorting voor ‘ call to action’. Een CTA roept dus op tot actie. Bij indebuurt is een CTA simpelweg een opvallende knop die ervoor kan zorgen dat jouw doelgroep naar jouw website of socialmedia pagina doorklikt.

Wanneer jij een Promotiepakket afneemt heb je de mogelijkheid twee ‘call to actions’ uit te zoeken die vervolgens op de volgende posities zichtbaar zijn:

  • Op de bedrijfspagina (beiden zichtbaar)
  • In de bedrijvengids bij jouw pagina (primaire call to action zichtbaar)
  • Onder jouw artikelen, acties en vacatures (primaire call to action zichtbaar

 

Een artikel blijft altijd op de site bestaan. Door de toevoeging van nieuwe artikelen zakt het artikel langzaam naar beneden in het overzicht. De laatste 5 commerciële artikelen worden nog extra uitgelicht op de pagina.

Op Google blijft het artikel ook zichtbaar. Daarnaast zijn jouw laatste 4 artikelen ook zichtbaar op de bedrijfspagina.

1. Ga naar het artikel op indebuurt.nl

2. Klik op het socialmedia icoontje boven of onder het bericht, bijvoorbeeld, Facebook

 

3. In geval van Facebook, voeg een korte omschrijving toe om het artikel aantrekkelijk te maken en druk op ‘plaatsen’

Wanneer je artikelen deelt op jouw eigen social media pagina(s) bereik je een nog groter deel van jouw doelgroep en kan je het optimale resultaat halen uit jouw investering.

Aanbiedingen en/of vacatures van onze klanten worden 30 dagen getoond op indebuurt, in tegenstelling tot de 10 dagen voor niet-indebuurt klanten. In deze periode worden de aanbiedingen of vacatures gerouleerd getoond op de indebuurt pagina.

Het is belangrijk om jouw premium bedrijfspagina up-to-date te houden. Geef het daarom zo snel mogelijk door wanneer bijvoorbeeld jouw openingstijden zijn gewijzigd of er iets anders veranderd dat jouw doelgroep absoluut moet weten.

Veranderingen met betrekking tot jouw premium bedrijfsgegevens kan je via deze link doorgeven.

Als indebuurt klant – met minimaal een startpakket – heb je het recht om wekelijks een aanbieding of vacature aan te leveren bij indebuurt. Deze worden vervolgens opgenomen in de relevante categorieën op indebuurt.

Via deze link kan je zien via welke pagina’s je een aanbieding of vacature kan aanleveren.

Er is geen richtlijn voor de lengte van een commercieel artikel geschreven door onze redactie. Wij proberen altijd rekening te houden met onze klanten door middel van een verhaal dat aansluit bij de desbetreffende doelgroep. Wij houden daarbij ook rekening met de leesbaarheid van het artikel. Over het algemeen hebben wij geleerd dat lange artikelen vaak hun doel voorbij schieten. Vaak is het beter om niet te veel te willen vertellen in één artikel.